tirsdag 8. april 2014

De store må ha sitt


I dag kom sebrafinken flygende opp i stua. Den kryper gjennom gitteret i buret sitt innimellom, men det er ikke så ofte den tar seg en skikkelig runde isteden for å krabbe inn i buret sitt igjen. Men i dag så var den på langtur. 


Etter alt regnet som har kommet i dag så var det veldig vått i skauen i dag. Jeg hadde tenkt med litt lenger enn jeg kom, for det var så mye vann i bekken at jeg kom meg ikke over på den andre siden. Da ble det en runde isteden.


Nå som det ikke er så mye snø igjen så er det mange lukter som har kommet fram og må grundig sjekkes ut.


Etter alt regnet og smeltevannet fra fjellet så har elva vokst ganske mye bare i dag. Nå har den allerede begynt å sige inn over land.


Til tider så skulle jeg ikke hatt joggesko, men jeg unngikk så vidt å bli våt på beina.


Riste seg så vannet skvetter til alle kanter, det er noe en flat gjør veldig ofte. 


Når en har ristet seg så må man rulle seg i lyngen.


Malin sliter jo alltid med lange store kjepper. Godt alle ikke blir med hjem, men jeg har hundegården full fra tidligere badeturer på sommeren.


Endelig så fant vi en åpning i skauen som fortsatt hadde snø som det gikk ann å rulle seg i.


Neida, jeg skal ikke skuffe dere i kveld. Det ble ett bitte lite opphold i valpekassa etter turen i ettermiddag. 


Fortsatt så er det noen som tror at det smaker bedre av maten på andre siden av matskåla.


Takk for maten...


Når en er god og mett så er det bare å krabbe opp i senga og legge seg til å sove.


Fra våken til søvn er sekunder.


Men det er slett ikke alle som vil sove, det er jo så gøy å gå rundt i den maten som er igjen...


Så kommer høydepunktet, Lady får ta oppvasken og valpene får en liten sup.


En av valpene fulgte veldig godt med når Lady slikket skålene helt reine.


Mens andre kun var opptatt av en eneste ting. Mat!


Valpene leiker mer og mer med hverandre. Spørs om jeg må finne fram noen leiker til dem snart, så de har noe å bære rundt på.


Ut og inn av buret har blitt gromt, men ingen sover der ennå. Da tusler de tilbake til senga si. Spørs om de tar ibruk buret når det blir trangere om plassen i senga.


Hæ? Vekker jeg de andre?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...