søndag 13. april 2014

Påske i hundegården


Med sol og godt varmt vær så ble det en tur ut i hundegården på de små. Siden det snart er 17. mai, så trener vi på marsjering.


Det har blitt litt fart på dem nå som de er ute i hundegården. De står ikke bare rolig, men jakter på noe å leike med.


Fine sosiale valper som kommer løpende når det er noen som nærmer seg hundegården.


Valpene nyter sola når de er ute. Det begynner jo å bli kjedelig for dem å være inne når det er surt og kaldt ute. 


Det er litt av hvert i hundegården, så valpene har mye forskjellig å sjekke opp. 


I dag fant de mye rart som jeg måtte ta fra dem, så det blir litt raking der før de får komme ut i morgen. All snøen var ikke borte sist jeg raket der, så nå har resten kommet fram.


Kommende vakthund?


Denne rørstumpen som ligger her er alltid veldig grom. Etterhvert så løper dem gjennom gang på gang. I dag var det mest gøy å bare bli sittende og tette hele åpningen når det kom en ny inn fra andre siden.


Modige er de som prøver å komme seg forbi en som breier seg i hele åpningen.


Hundehuset fikk full inspeksjon, og verandaen ble tatt i bruk.


Spennende å gå inn og ut av huset flere ganger. Trappa var litt vanskelig ennå, men det er ikke lange tiden før den går i full fart som regel.


Hullet under huset måtte sjekkes like grundig.


Ikke alle valpene har fått brune øyne ennå, men det er ikke lenge før.


Selvstendige valper som slett ikke er interessert i hva de andre gjør, men vil sjekke ut ting selv.


Sjarmtroll som har fått brune øyne.


Motet er stort


Ikke sikkert de får plass under hundehuset hele tiden før de skal leveres...


Om påskesola blir sterk så er parasollfoten på plass så det er bare å finne fram resten, så de får litt skygge om det trengs. 


Jeg må si jeg gleder med til mange dager med fri så jeg kan kose meg med disse hele dagen om jeg vil. Får vel prøve å få til en kjøretur iløpet av påsken med dem.


Så ble det servert mat før det var på tide å ta valpene inn igjen til kvelds. Kjekt å gjøre fra seg ute før det bærer inn til avisene.


Maten smaker fremdeles best på andre siden av skåla.


Lady sitter tålmodig å venter på andre siden av gjerdet til valpene er ferdig med å spise.


Når noe kommer inn så må noe ut i andre enden...


Men ikke alle blir like fort ferdige med å spise.


Valpen sjekker om det går ann å komme fram på baksiden av steinen også.


Ha en riktig god påske! Ronja har påskefølgetong i sin dagbok i påsken. Følg med i Jakten på påskeharen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...