søndag 13. april 2014

Jakten på påskeharen (del 1)


Når jeg og mamsen var ute på tur i dag fikk jeg se noe merkelig som lå i veikanten! Mamsen, mamsen ropte jeg! Det er påskeharen som har vært ute med påskeeggene sine, forklarte mamsen. Påskeegg? Jeg var jo så bitte liten i fjor så jeg husket ikke at jeg har vært på jakt etter påskeharen tidligere... ikke sikkert jeg fant noe i fjor heller.



Litt lenger bort var det ett til også... 


Jeg husker da godt at vi hadde høner som la egg, men at noen hare legger egg? 


Men det luktet ikke egg av disse eggene, nei det luktet skikkelig godt!


Sjekk her da mamsen! Se her er det enda flere!


Jeg måtte snuse meg videre for å prøve å finne denne haren som strør om seg med sånne egg. Disse eggene er jo ikke spiselige, men de har flotte påskekyllinger utenpå. Jeg klarte ikke å åpne dem heller, for skallet satt sånn skikkelig fast!


Etterhvert som jeg kom nærmere og nærmere så ble eggene større og større, og det luktet mer og mer godterier...

2 kommentarer:

  1. Men, det var väl en riktig otur att dom sitter så hårt ihop. Kanske du kan tugga dig igenom så du kommer åt godiset... Kramis!

    SvarSlett
  2. Oh Ronja, så ohyggligt spännande... kan knappt bärga mig för att få höra fortsättningen!
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...