fredag 23. mai 2014

Badeutfordring


Mounty ble utfordret av Bailey til å bade innen 24 timer. Her er beviset. Han utfordrer dermed Chan, Balto og Tish til å bade innen 24. timer ellers skylder de han masse godis! Problemet med flat er ikke akkurat å få flaten ut i vannet, men snarere å få dem oppigjen fra vannet.


Når jeg dro hjem fra jobb i dag så kom det en skikkelig regnskur, men etterpå ble det et lite opphold så jeg rakk tur med både store og små før neste skur kom. Godt man har litt flaks...


Jentene storkoser seg i elva, og vannet var slett ikke så iskaldt lenger. Men det blir nok en stund til jeg skal bade der.


Men en ting som er sikkert er at HER skal jeg bade om en måned!


Etter badet så må man riste seg.


Etterhvert ble nok stokken litt i tyngste laget, så Malin måtte la den ligge igjen i elvekanten.


Når vi kom oppigjen fra elva slapp jeg ut valpene, så gikk vi opp i skaukanten med dem.


Mounty, Tessy og Ronja var med i dag.


Ronja & Millie


Så gikk de hver sin vei for å utforske skauen.


Valpene er flinke til å bruke nesa, her var det mange spennende lukter.


Hva Ronja gjør er stort sett veldig spennende.


Valpene gir helt beng i om jeg følger etter eller ei. Har de det gøy så er det full fart!


Når jeg roper på dem så stopper de i det minste opp for å sjekke hva det er jeg låter etter.


Så var det full fart tilbake til meg.


Hey hey...


Ronja føre og valpene etter.


Her var det vann, da må det bades!


Blir tørst av sånn langtur


Innen vi var nede på gårdsplassen igjen var valpene blitt rimelig våte og fulle av jord.


Ronja viser vei, men valpene har mest lyst til å gå en annen vei samtidig som de vil følge etter Ronja. Valgets kval for små sjeler.


Ikke mye som var tørt på valpene i dag. Hjalp jo ikke særlig da det hadde regnet en skikkelig skur tidligere på dagen.


Så er det full fart igjen.


Ingen som vil være sistemann


Så var vi nede igjen, men å nærme seg utgangsdøra er ikke morsomt. Så på veien dit er det masse som må undersøkes.


Det er til og med mer morsomt å sitte helt rolig å bare titte, enn å nærme seg døra.


Tessy


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...