onsdag 28. mai 2014

"Bare må ting" dag


I dag var det en sånn dag som en bare må få gjort ting så en kan nyte fridagene framover. Jeg har fri til mandag, så disse dagene skal nytes. Derfor ble det husvask, plenklipping og tur med hundene i elva i dag.


Lady og Ronja har ikke vært sammen de siste ukene, for Ronja har vært litt sjalu på Lady og valpene. Etter at de har barket sammen noen ganger valgte jeg å skille dem til Ladys hormoner har stabilisert seg og Ronja ikke er fult så glad i valpene som hun var. 


I dag var det tvangssosialiering av kamphanene. Når Patran skulle på skolen så lempet jeg Ronja i bur og Lady ved siden av. Litt småknurring fra Ronja, men hun fikk klar beskjed om å ti stille og godta selskap. Når Patran skulle hjem så endte de opp bak i bilen igjen. Vel hjemme igjen så slapp jeg dem ut sammen med de andre hundene i hundegården. 


De ble like paffe begge to, litt stivbeinte og gikk rundt å snuste på hverandre. Men ikke en lyd. Stor framgang. De har jo ikke vært sammen på nesten en måned, så det skulle bare mangel om temperaturen var like høy ennå. De får gå sammen noen dager uten de andre, så de finner sin plass igjen. Så når begge valpene har reist så får vi prøve alle sammen. Kan jo ikke ha hunder som ikke går sammen, når begge to går fint sammen med alle de andre. Når valpene var triggeren, så blir nok alt sitt vante jeg igjen når de er borte.


Siden Leif jobber natta for tiden, så er det litt begrenset hva jeg kan gjøre når jeg er hjemme om dagen. Han må jo få lov å sove bitte litt når han er oppe hele natta. Så jeg vasket på morgenen og slo plenen med god hjelp av Patran på ettermiddagen. Hundekos når han sov, så da fikk alle sitt i dag også. Reint til helga og kort plen for å fotografere valpene. Litt praktisk og effektivt, da er det mange late dager som står igjen før det er jobb på mandag. Kun en ting å si, Herlig!


Lady venter på at de andre skal bli med ut i elva


Så var det full fart ut i så vannet skvatt til alle kanter!


Lenger ned i elva er det ikke så dypt så her løper de over til andre siden om de vil. Da er det ikke godt å holde seg tørr om en er i nærheten. Fire stykker som rister seg når de kommer opp på land, det er noen liter vann for å si det sånn.


Leter man etter noe, ja da dykker man!


Og man kommer ikke opp igjen før man har funnet det man leter etter.


Eller man tar opp en stein fra bunnen av elva.


Malin foretrekker pinner framfor stein.


Aller helst store pinner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...