mandag 30. mars 2015

Ferie på alvor


Malin, Lady og Tessy


Jeg kan ikke si annet enn at det var deilig å bare kunne snu seg rundt for å sove videre når Leif dro på jobb i dag tidlig. Siden vi stilte klokka så ble klokka mye før jeg sto opp, selv om den egentlig ikke var så mye, for å si det sånt.


Etter en handletur i byen med Merethe for å kjøpe inn til en middagsmeny for påsketiden, så ble det tur i skauen med hundene. På morgenen regnet det, så det var ikke så mye å ta seg til ute.


Med mange varmegrader så er det ikke bare regnet som gjør at vannet flommer alle steder i skauen.


Får jeg ikke spise kongler?


Når påsken er over så er det nok bart i skauen igjen.


Tett samarbeid, eller kanskje det er tett oppfølging isteden?


Men en liten drikkepause må man ha innimellom.


Tessy er overlykkelig over at Merethe er hjemme igjen. 


Det vanker mange supersusser!


Her er det ikke mye håp for liv i sommer, men forhåpentligvis så har den spredt noen frø.


Fritt fram i laussnøen er tingen.


Om været holder seg så tror jeg dette blir litt av en fotopåske. I morgen skal Merethe jobbe, så da har jeg ikke noe bil. Da får det bli bilder i nærområdet, men noen andre dager så kan det hende jeg får lurt henne med meg på en liten runde i distriktet.


I mai skal vi en tur til Botanisk hage i Oslo. 


Lady koser seg i sola


Skjegg på gamle granbusker. Skjegglav er vanlig på gran i Norge. I likhet med andre lavslekter er en symbiose mellom en sopp og en fotosyntesevert (alge) – henger på grener i trær og kan bli inntil 30 cm langt.Reduksjon av svovel i nedbøren i Norge har gitt økt framvekst av skjegglav og brunskjegg. I en overlevelsessituasjon kan sjegglav spises om den lutes og kokes. Den er rik på karbohydrater.


Mounty


Midt i skauen fant vi et oppkomme av vann. Det var noe som måtte sjekkes ut!

* *


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...