torsdag 19. mars 2015

Sjekke kongler


Kjempe kjekt sånn om våren, da er det vann alle steder og jeg kan nesten svømme, men mamsen sier at jeg får klare meg med å drikke ennå.


Det er litt kipt, men jeg ser jo tegninga på at det kan bli litt kaldt å bade akkurat nå.


Men gress kan jeg vel spise?


Ikke det at det smaker noe særlig godt med sånt gras fra i fjor...


Om jeg klarte å lure deg til å tro at det er helt bart for snø hos meg... vel det er det ikke.


Det som er bra er at mamsen ikke tråkker over støvlene sine lenger, så nå kan vi gå litt på kryss og tvers her.


Ulempen er jo at jeg har en tendens til å plukke med meg hele skauen hjem igjen.


Det er litt kjedelig å ligge helt rolig på ryggen så mamsen skal få plukket alle kvistene ut av pelsen min. Men nå er det for varmt for genser mener mamsen... vet ikke helt jeg da...


Hjelper jo ikke å løpe på snøen heller, for kvistene setter seg ennå mer fast i våt pels.


Skautrollet kaller mamsen meg om dagen.


Lurer på hva jeg skal kalle henne snart... Har du noe forslag?


Mamsen hadde et par forslag selv, men da sa jeg bare blææææ!


Alle skjønner vel at en ikke kan finne på sitt eget kallenavn! Lite mamsen er teit da...


Jepp jeg følger med... trenger vel ikke se på deg hele tiden vel mamsen...?


Jeg og mamsen på tur...


1 kommentar:

  1. Du är nog det sötaste skogstroll jag sett nån gång! Även om pälsen är full med kvistar och kottar. Kanske matten din kan kallas trollmor då... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...