torsdag 5. januar 2017

Kamikaze Ludvik


R.I.P Ludvik

I går kveld var det ingen å si natta til, for på morgenen så lå han i vannskåla død. Om han snublet og druknet, eller om det var en bevisst handling er ikke godt å si. Men skåla var ikke dyp så det burde ikke være noe problem. Jeg har hatt en anelse en stund,for de siste dagene har han ikke flydd sørlig. Så jeg satte maten hans og venn i bunnen av buret, slik at han ikke skulle tørste eller sulte til døde.Ludvik var en jeg overtok sammen med mange andre sebrafinker. Til slutt var han igjen helt alene. Da havnet han i samme bur som degusene. Nå er både finkene og degusene døde,og jeg er ferdig med smådyr i bur. 


Jeg ligger forholdsvis godt ann i årsoppgjøret, med den delen jeg skal gjøre iallefall. Så nå er det bare avslutningen på lønnssystemet som gjenstår snart. Før alt kan overføres til 2017 og januarlønna skal inn på konto i slutten av neste uke.


Det ble en snau time på tur i kveld, da gradestokken viste 16 kalde. Men har en hund så måman ut i all slags vær og på all slags føre. Jeg går med brodder, for når det er mørkt er det ikke godt å se der det ikke er strødd.


Kjekt med gamle bilder som ble tatt i helga, av små og store pelsdotter. Men det er nok ikke lenge før en kan ta med fotoapparatet på tur etter jobb igjen. Akkurat det gleder jeg meg til.


Tror nok det er noen andre også som er glad når det blir mer aktivitet og lysere dager. Håper bare på litt nedsatt pris på fotoapparatet neste uke, synes det er litt stiv pris på det hittil.


Snart er det helg igjen, kanskje jeg skulle ta meg en liten cachetur? Har jo ikke plukket en eneste en i år.




1 kommentar:

  1. Håller tassarna för att du ska hitta ett bra pris på kameran så vi får se ännu bättre bilder... Kramis!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...