lørdag 9. september 2017

Runde i Hønefoss


Hailey ventet i bilen når jeg var inne på kjøpesenteret for å avgi stemme til stortingsvalget. Kjekt med ting som kan kombineres. Forehåndsstemning og sosialiseringstur. Parkerer man i parkeringshus så har en full kontroll på temperaturen i bilen. Akkurat det har ikke vært noe problem de siste dagene, for å si det sånn. Når vi hadde runden vår i byen så var det merkelig nok opphold.


For å komme ut av parkeringshuset og ikke havne inne i butikkdelen må man enten gå i den trange passasjen bilene kjører i eller kjøre heis. Vi kjørte heis helt uten problemer. Hun satte seg ned for å vente. Ingen reaksjon når "gulvet forsvant" under oss og døra åpnet seg.


Vi gikk ned på torget for å få litt mennesker å se på. Nedover gågata kom det en liten gutt sammen med mamman sin. Han var vel ett år eller to tenker jeg. Vinglete gange og ikke språk. Han småløp og kom med "hyl og hvin" De var en 15 meter bak oss og holdt den avstanden. Hailey ble skikkelig usikker og ville ikke ha ryggen til det levenet der. Jeg stoppet så hun kunne se hva det var som låt. De hylte og bjeffet annenhver gang, gutten tydelig veldig begeistret. Hadde han vært litt eldre så hadde jeg stått til de hadde fått kontakt, men akkurat i dag var ikke det noe hensikt.


Jeg har aldri hatt valper som har reagert på barnelyder, men jeg må jo tenke litt annerledes framover, jeg har jo ikke små unger selv lenger. Godt jeg ikke er mann når jeg må gå rundt og oppsøke små barn 😆


Det ble kryssing av gater og hilsing på de som ville hilse på. Jeg ser ikke helt problemet som andre ser ved at noen kommer for å hilse på. Det er jo sosialisering for hunden.


Flink til å holde fortauet og passe seg for biler.


Veldig oppmerksom på potensielle klømaskiner som gikk forbi, eller satt på krakker.


På torget er det en leikeplass, så vi gikk dit en gang til før vi satte kursen mot bilen.


Det er egentlig ganske genialt laget til, med både bakeri og stoler med bord rett ved siden av alle leikeappartene. Da kan urbane mødre kose seg med latten sin mens ungene får nye venner.


Når man er på bytur så kan man gå på bjørnejakt. For er det et dyr som er overrepresentert i skulpturparken i Hønefoss så er det bjørner. Det var litt småbjeffing mot denne også, men har fikk hun tiden sin for å sjekke den ut. Hun trengte det tenkte jeg i og med at det ikke ble sånn med den lille gutten.


Tilbake i parkeringshuset og på vei ut av heisen. Litt småsliten frøken etter alle inntrykkene etter først å ha tilbragt dagen på jobben min.


Tror ikke jeg hadde startet bilen engang før hun sov i buret sitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...