lørdag 9. september 2017

Så ble det litt mye...


Begrensninger er for pingler, nei her går en "all inn" når en skal noe. Det er jo tross alt en uke og en dag siden jeg fjernet skruen og tusleturene i havna føles litt mer som tvang enn kos for tiden. Så i dag ble det tur rundt om hengebrua. 


Du skal vel ikke gå langt vel? Jeg kan være med jeg... så ble pappa med på tur. Hailey og Ronja ble igjen i hundegården og fikk sin tur oppe i havna etterpå. Og ikke nok med det, jammen ble det ikke husvask også. Har jo ikke vasket siden forrige torsdag, så da var det virkelig på tide. Etter turen sto flatene i hundegården, for vaske golv med dem løpende rundt, da blir det like skittent før en er ferdig. 


Før jeg gikk i dusjen så fant jeg ut at Hailey og flatene skulle få en liten runde i havna før vi gikk inn for dagen. Hailey holder seg ganske lenge nå, så da har en litt tid på badet igjen. Mamma sto og gravde opp poteter, og med fire selskapssyke retrievere, så var det vel ikke noe spørsmål om hva som skjedde. Regnvær, potetåker og våtehunder... det gir klinete, grisete hunder. Hailey rullet seg like godt, for det er jo så godt å bli klødd på magen. 


Det endte så klart med hundevask med shampoo likegodt da de måtte fullspyles av likevel. Så mitt nyvaskede bad så vel ikke helt nyvasket ut, men mer ut som Bondi beach, dog uten badevakter. Endelig kunne jeg ta min dusj og da var det jammen godt å sette seg i sofaen med Stjernekamp på NRK. Det er så si det eneste programmet jeg ser på den kanalen. Jeg heller mer mot Tv3 og Tv Norge i mitt repertoar. 


Nå går det på stumpene løs på bilder jeg har på lager med sol på, så nå må jeg snart ta fatt på de siste dagers bilder i gråvær med regndrøpp. Men fortvil ikke, de er i hundretalls de også. 


For å gjøre en lang historie kort så kunne jeg nok satt meg rolig når runden i havna var unnagjort etter runden om hengebrua. Men begrensninger er ikke helt meg... spent på hvordan ankelen er i morgen tidlig. Verker litt i kveld i alle fall.


Det er ikke bare fotoapparatet som lengter etter sol, det gjør jammen plenen også. Den skulle virkelig vært klippet. Men jeg trøster meg med at åkeren er ikke tresket ennå, så da er det håp for å få klippet plenen før snøen kommer.


Et veldig hyggelig gjensyn med blåmeisen på fuglebrettet også, da er det liksom høst når vinterfuglene blir faste gjester igjen. Jeg har funnet et webcamera over en havn i Miami som jeg har fulgt med et halvt øye i dag. Det var det stille og rolig i dag tidlig og det hadde så vidt lysnet av dag. I kveld er det straks mer vær der, både regn og litt vind. Håper signalene holder seg gjennom "Irma", så får jeg se hvordan alle båtene klarer seg. På den linken er det også samlet andre kameraer for andre steder langs kysten. Jeg må jo ha noe å finne på imorgen om jeg må holde meg litt rolig, ikke sant?


Hailey glir bare mer og mer inn i flokken, nå sover de side om side og til og med Mounty glimter til med å dra i andre enden av bamsen når hun kommer viftende med en og inviterer til oppmerksomhet.

Ha en flott helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...