tirsdag 12. april 2022

Drivhuset sesong 2

såfrø

Så var et den tiden av året igjen... utvalget var stort på nettet, så noen ble det iløpet av vinteren.

såfrø


Nå som snøen blir mer og er borte for hver dag, så frister det å komme i gang med såing i potter. Sikkert litt i seineste laget, men i fjor var jeg litt tidlig ute, så får vi se hvordan det går i år. Blir det ikke bra så får jeg kjøpe noen planter. Håper noen av plantene i drivhuset har klart seg, til tross for at det blås over ende.

såing

Jeg hadde kjøpt meg noen blomsterfrø til potteplanter til sommeren, men det var ikke veldig mange frøene i hver pose. Så vi får se hva det blir til. Da hadde jeg brått mye  plass til rådighet i verandakassene.

frø

Trenger ikke være gartnerutdannet for å skjønne at dette ikke holder til ei verandakasse. 

frø

Her måtte jeg også leite litt etter frøene, for å si det sånn. Så om noe spirer eller hvor mange som blir så store planter at de blomstrer kan bli spennende.

drivhus

I tidsrommet fra snøen forsvinner til det er våronn, da har pappa tid til å hjelpe meg med å sette opp drivhuset igjen. For dere som har fulgt med, veit at et blås ned og så ut som det var kjørt over av en traktor i høst.

drivhus

Så dagen gikk med til drivhusoppsetting. Jeg var ganske flink til å hjelpe til, for jeg og pappa er ikke særlig godt team vanligvis, men denne dagen gikk det overraskende bra.

drivhus

Aluminiumsstengene fra i fjor var ikke særlig anvendelige, så vi gikk for treverk i år. Alle platene er intakte så det var bare å skru dem fast.

drivhus

Bakveggen og takbjelkene ble brukt opp igjen da de var forholdsvis rette.

drivhus

Så langt kom vi i dag, så håper jeg at det står ferdig før påsken er over.





2 kommentarer:

  1. Så flinke dere er som får reparert drivhuset da. Ja, noen frø må en virkelig lete etter :(

    SvarSlett
  2. Bra jobbat med växthuset. Det blir säkert mycket stadigare med trä i stället för aluminium så nu klarar det nog kommande stormar :D Förra året fick du så fin skörd och det blir det säkert i år också. Bella hjälper nog gärna till. Hon var ju pigg på trädgårdsmästarrollen förra sommaren :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...