mandag 18. april 2022

Teknisk museum

 teknisk museum

I påsken dro jeg og Patran til Oslo på Teknisk museum. Siden Merethe jobbet tok vi med oss Marius på en luftetur. Jeg har vært på Teknisk museum tidligere, men det er seks år siden. Jeg hadde trodd det hadde vært litt utvikling der, men det var ikke nevneverdige endringer.

teknisk museum

Det er et stort spenn i hva som finnes der, mye er interessant mens andre ting blir interessante når du leser litt om dem på plansjene som henger der.

teknisk museum

Det som imponerte meg mest denne gangen var framgangen det har vært innen legevitenskapen.

teknisk museum

Knippe nøkler fra institusjonslivet.

teknisk museum



teknisk museum

teknisk museum

Hvem kunne det falle inn å putte slikt for oppbevaring for fremtiden?

teknisk museum

teknisk museum

teknisk museum

Det må vel være for spesielt interesserte å sette seg opp i en slik farkost og fly av gårde.

teknisk museum

 Når man finner ting på et museum som man husker i bruk... er man gammel da?

teknisk museum

Jeg har sett slik politibil i gatene og jeg har flydd med slikt fly.

teknisk museum

Da kjentes det litt godt å komme til en litt eldre avdeling, som jeg ikke har sett i drift.

teknisk museum

På boligfronten var vi igjen tilbake på kjente trakter. Hard sofa og lukten av møbelpolish, svart/hvitt tv og lamper du kunne vri på i hytt og pine.

teknisk museum

Mine besteforeldre hadde akkurat slikt kjøkken.

teknisk museum




4 kommentarer:

  1. Hahaha, ja man känner sig lite gammal när saker man själv har använt visas upp på museum :D Men det är ju kul att få den där igenkänningen mixad med väldigt gamla föremål.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Takk for besøket og mange fine bilder på bloggen din. Vi arbeider kontinuerlig med nye utstillinger, og vi har nå brukt store ressurser på en utstilling om informasjons- og kommunikasjonsteknologi og data- og telehistorie. Du er ❤️lig velkommen til å oppleve den flunkende nye utstillingen i hele museets øverste etasje. Den åpnet 7.april. Mvh hilsen Kathrine Daniloff, kommunikasjonssjef på Teknisk museum

    SvarSlett
  4. I would have loved to have toured that with you. We have an old typewriter like that and yes we are old. Used those old typewriters well into my career.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...