søndag 28. oktober 2012

Dekkskifting


Når alle disse blå gradene kommer, som mamsen maser sånn med så kan det komme sånn hvitt fra himmelen  isteden for regn. Og det kan bli hardt vann på veien også, akkurat som det har blitt i skauen nå. DA må man ha pigger på bilen også. Jeg og mamsen ble med mannen til mamsen på jobben hans og skiftet dekk på bilen. Jeg var utrolig flink og hjelpsom som alltid, så jeg passet på at porten holdt seg oppe så vi fikk kjørt inn bilene.


Ett øyeblikk så lurte jeg på om mann til mamsen skulle holde bilen oppe så mamsen fikk tatt av hjulene. For om bilen ikke ville løftets opp så så jo til og med jeg at det ville bli problemer med å få av hjulene. Men han kom med en kjekk innretning som de kalte jekk. Da hadde ikke bilen noe valg, den måtte løfte på hjulet. Akkurat som Mounty'n min når vi er i skauen! Jeg bare ventet på at bilen skulle tisse bitte litt også, men den var helt tett gitt! Så  brukte vi luft, som det er ute, bare at denne var inne i en slange og bråkte noe fryktelig. Vips så var hjulet av bilen! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...