onsdag 31. oktober 2012

Mamsens fridag...


Jeg må innrømme at det er bitte litt slitsomt når mamsen har fri. Da er det pelsdottene og meg det dreier seg om. 


I dag var det skikkelig grisevær, men tror du mamsen sitter inne i sofane fordet? Neida, det er ut på tur. Mamsen tredde på på meg genseren min så jeg ikke skulle bli så våt og kald. Det var kjempe godt å slippe kald snø på magen altså.


Mamsen, hva med litt privatliv...?


Mamsen ymtet om at jeg kanskje skulle holde meg i sporene til de store pelsdottene, men jeg må jo utforske terrenget bitte litt på egenhånd også da. Ja da det var bitte litt mer snø enn jeg trodde, men jeg trengte ikke hjelp av mamsen for å komme opp igjen.


Hva lukter det her da?


Hvem har spist opp alle blåbærene da??? Jeg er sikker på at jeg hadde gjemt igjen noen sist jeg var her!


Jeg er ikke noe sinke når vi er i skauen jeg altså, ikke trenger jeg hjelp av mamsen for å komme over bekker og greier heller. 


Legg merke til at jeg ikke er sistemann heller !!!


Det blir litt glatt på sølepyttene når dem blir harde. Men da er det bare å sparke ifra og håpe på at jeg kommer over uten å slå meg. Genseren var ikke helt patent når den ble full av snø, den bare brettet seg, så mamsen knytte den fast i halen min så jeg ikke skulle bli så kald bakerst på rumpa. 


Jeg liker best å posere til bilder alene jeg, vil jo ikke ha med disse pelsdottene på alle bildene som jeg skal ha  på funderingene mine da. De skal jo handle om meg... ja også mamsen da!


Mamsen ler av meg når jeg kommer i full fart. Hun kan jo ikke sette seg på huk for å ta bilde av meg, for da er jo jeg helt overbevist om at hun setter seg ned for at jeg skal komme fortest mulig for å få kos... Ja er det ikke derfor hun setter seg ned da?


Ropte du mamsen?


Men samtidig så må jeg jo få med meg om de andre pelsdottene oppdager noe spennende også.


Jeg klarer å finne spennende lukter på egenhånd og jeg altså.


Ha en skrekkelig flott vinter, for det kommer jeg til å få ! Vinter er jo kjempegøy, særlig når mamsen har fyra i ovnen til vi kommer inn igjen. Da koser vi oss da!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...