søndag 14. oktober 2012

Tessys uke alene hjemme...

Merethe skal utplasseres i praksis jobb hele uka via skolen og siden det er i Hole, så har hun innlosjert seg på Hole Hotell. Går ikke særlig mye busser fra Sokna så hun rekker jobben i Hole, så da må man flytte på seg. Noen som storkoser seg alene, det er Tessy. Hun er vant til å ligge i senga med Merethe, så da er det vel bare å fortsette med det når hun er alene også...

Søndag kveld:



Som andre med tenåringer i hus, så er det gjerne en bitte liten sammenkomst når sjefen er ute av huset. Første kvelden alene stelte Tessy istand en skikkelig "hjemme alene fest" for de andre hundene i flokken. Kjempedigg med stor seng alene... 

Mandag kveld:


Men siden Merethe leste om festen på Facebook, så tenkte Tessy at hun fikk være litt snill neste kveld. Jeg fikk en vinflaske som sommergave på jobben. Den havnet i bilen, men siden jeg ikke drikker, så ble den liggende i bilen. Når jeg skulle til Sverige for å hente Ronja i slutten av juni så tenkte jeg at det var dumt å ha vin fra vinmonopolet liggende når vi passerte grensa. Den havnet derfor i vindfanget, der er det fliser på golvet, og dermed dumt om noen skulle velte den... men en ser den når en skal ut og ikke på vei inn så da har den blitt stående på golvet der. Tessy hadde fått det med seg og smuglet den inn på rommet til Merethe når hun skulle legge seg. 


Tessy oppdaget at hun hadde et problem, hun hadde ingen vinopptrekker. Men det må være ett oppdrag for mannen i huset! Mounty ble smuglet inn på rommet, og i fellesskap prøvde de å finne ut hvordan denne glatte flasken kunne bli åpnet uten å søle i senga til Merethe. Ja for om det luktet vin og kanskje var litt vått når Merethe kom hjem igjen så var de jo skikkelig Busted!


"Jeg holder, så gnager du!"


Tessy er ikke verdens mest tålmodige, men siden hun hadde fått guttebesøk på rommet, så kunne det jo gjøres bitte litt romantisk der. Men det ble ikke noe stor lykke det heller. Hvor var fyrstikkene??? Hadde Merethe tatt dem med seg til Fredrik? Mounty er rimelig tålmodig fyr og la seg ned for å slappe av og se på at Tessy leita framfor å være med å leite selv.


Men Tessy gir ikke opp når hun vil noe... Mounty venter som den gentelmannen han er.

Tirsdag morgen:


Tirsdag kveld:



Etter to harde kvelder og seint i seng for å sove så bestemte Tessy seg for å spille Sudoku i kveld. Må lade opp til nye sprell i morgen kveld...

Onsdag kveld:



Og som alle andre som har hatt fest så må det vaskes og ryddes opp igjen etterpå.


Nå må vel Merethe bli blid på meg igjen?


Tessy synes det er helt greit å slippe å dele seng med Merethe til en forrandring. Nå er det bare å breie seg ut og nyte kvelden...

Torsdag kveld:



Når Tessy tørket støv og vasket rommet til Merethe i går, så kom hun over smykkeskrinene. Der var det masse fint altså! Det var ikke alt som passet like godt, men stort sett alt unntatt ringene gikk helt greit å få på seg.


Er man en skikkelig diva, så er da det minste en har på seg Diamanter!


Pels og diamanter er da det minste en må unne seg i oppveksten. Kan nok bli rimelig dyr i drift denne her Merethe...


Alle dronninger bærer Tiara


Må nesten planlegge hva resten av dagene skal brukes til, Merethe kommer vel hjem på søndag...

Fredag kveld:



Tessy ser fram til å bli voksen og kunne bestemme selv. Siden vi tobeinte er "voksne" når vi er 18 år, så ville de firbeinte nok vært døde før de ble voksne. Så når Tessy lurte så sa jeg at hun var å regne som voksen når hun fikk løpetid... virker som ventetiden er lang. Tessy blir ett år første november, så det er nok ikke så lenge til hun er "voksen" tenker jeg...

Lørdag kveld:


Tessy har fulgt med litt på nettet og fått med seg at det kan være farlig for både jenter og gutter i oppveksten og ferdes ute både tidlig og seint. Så når jeg var på innhandling til helga så fikk jeg beskjed om å kjøpe med en overfallsalarm til Merethe. 115 decibel og ikke anbefalt å holde i hånda etter at den var aktivert. Det verste var at jeg trengte ikke å lete etter den i noen spesialbutikk eller så. Den sto ved kassa på Meny! Ikke var den svindyr heller, men håper den ikke trengs på en måte. Minstemann er ikke mye ute på egenhånd, så det er ikke behov før om en stund. Angående meg så er jeg ikke veldig skvetten av meg, og blir jeg overfalt så angrer dem nok snart... stort sett så har jeg minst en hund eller fler med meg.


Detaljert bruksanvisning på baksiden.

Søndag kveld:


Endelig sammen igjen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...