torsdag 15. august 2013

Kantarell tur


Siden vi så kantareller på kveldsturen i går så fikk jeg bli med mamsen å plukke dem i dag.


Hvem trenger vel å gå på kurs for å finne sånne i skauen? Ikke jeg i allefall! Mamsen sa at når jeg fant dem så trengte jeg ikke å tråkke på dem. 


Eller for den saks skyld sette meg på dem. Hæ ? Skjønner ikke hva hun mener jeg altså.


Det kan være litt vanskelig å komme fram til sånne steder som det vokser kantareller på. Men jeg tar bare sats og hopper jeg.


Se så mange som jeg klarte å finne!


Her er det flere mamsen!


Var det sånn du mente Maya? Sånn får en ikke av kantareller, blir den gul da tro?

1 kommentar:

  1. Ja det var sånn eg mente...hehe. Men nei, eg tror ikkje an blir gul av sopp. Sikkert nokke fargestoffgreier i derre blåbærene, eller antioksidanter. Vet ikkje. Men du tok no poenget mitt, Ronja ;-)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...