onsdag 20. mai 2015

Blir det sommer eller?


Det er ikke bare jeg som lurer på det... Hundene har ikke kastet all vinterpelsen ennå.


Tankefull


I dag har jeg fri fra jobben, så da ble det en runde i havna med flatene, for jeg og Ronja var bedt med Kitty og Vanja på tur.


Mounty, Malin, Tessy og Lady


Mor Malin og datter Tessy


Om det regner eller er solskinn så kommer jeg hjem med like våte hunder, stort sett. De finner alltid ett eller annet hull å dyppe seg i.


Det er alltid noe spennende å sjekke ut også.


Jeg er rimelig sikker på at Lady er drektig, hun er på 31 dager i dag og jeg synes hun har blitt litt rundere i magen. Puppene er fortsatt harde etter løpetiden og det er et bra tegn.


Det er bare Malin som tusler i beina mine, de andre har tempo fram og tilbake.


Den blivende pappa forhåpentligvis...


Greit at de har fått seg en skikkelig tur når jeg har fri, så kan de ha en litt kortere tur når jeg kommer hjem fra jobb. Men det går fort en time av likevel. 


Litt gras må man smake på,


Jammen var det ikke litt vann her også gitt.


Er dammen litt større så får de plass alle fire samtidig,


Kjekt med bekker, så slipper en å ha med vann på tur


Så er smådyra trygge på ene siden av gjerdet og hundene får løpe på andre siden av gjerdet. Vinn vinn situasjon.


Fuglen rakk akkurat å stupe ned fra greina som den satt på.


Mye tyder på at det blir en bra blåbærhøst i år


Selv i slutten av mai så fyrer jeg i ovnen om kvelden. Det er ikke bare for sprakingen i veden sin skyld, nei det er rett og slett kaldt om kvelden. Særlig nede i og med at huset har halve etasjen under jorda.


Fuglene er godt fornøyd med at åkeren er sådd så de har nærmest et koldtbord å forsyne seg av.


På onsdag var jeg hos legen for å fjerne en føflekk på armen, kjapt inn og ferdig på 30 minutter.


Nysydd og ganske ømt.


Etter en uke ser det slik ut og på fredag skal stingene fjernes. Blir nok et lite arr, men bedre med et arr enn å være dau. Men ennå går det en ukes tid før svaret på prøven kommer!


2 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Badbilden i dammen är helt underbar! Hoppas sommaren snart kommer till er.

    SvarSlett
  2. Här har vi haft sommar varmt idag och jag hoppas det fortsätter.
    Helena.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...