fredag 11. september 2015

Elvelangs


Det er så populært med turer elvelangs på sånne "Tipåtopp" ting, så i dag tok jeg med meg gjengen langs elva her.


Gjett om det ble fart på dem når jeg sa at mamsen hadde lovet oss en tur ned til elva! Da måtte jeg skikkelig løpe for å klare å holde følge med dem.


Eneste problemet er mamsen. Hun er jo så treg at det går rett og slett ikke ann!


Endelig så var vi kommet fram, da er det bare å sjekke om det har vært noen der siden sist vi var der.


Fra sånne stubber har jeg full oversikt over hva som skjer og hva de andre driver med rundt meg. Men mamsen mener vi skal gå litt til, for hun har ikke lyst til å sitte på en stubbe så lenge.


Egentlig skulle jeg tatt bilde av at jeg og mamsen satt på hver vår stubbe, men da hadde mamsen reist seg opp og begynt å gå videre alt. Så da var det bare å hoppe ned og løpe etter mamsen.


Mer enn nok å henge snuta borti her altså, du skulle bare kjent alle luktene.


Jeg er slett ikke enig i at det er helt likanes badetemperatur ennå, som disse andre pelsdottene påstår.


Nei, det er bare å riste ørene for å bli litt tørr.


Vi skal vel ikke hjem ennå vel?


Da er det best å gjemme seg så ikke mamsen maser om at jeg skal komme for å gå hjem. Kan du se meg?


Jeg fant et helt elgbein som jeg fikk Malin til å bære helt hjem for meg.


Mounty lurte på om han ikke kunne få smake litt han også. Han smisker bitte litt innimellom.


Nå er det tomt for blåbær her, så da kan vi gå videre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...