fredag 4. september 2015

Flomsjekk i Sogna

 

Det er koselig når man står opp og kikker ut av soveromsvinduet for å sjekke været. Så er det ei stor elgku som går rundt i åkeren for å innta frokosten sin. Som du ser så er det skumrint når vekkeklokka mi ringer. Når jeg kikket ut litt seinere så var hun borte.


Siden kamera allerede var framme ble det med i bilen når jeg dro på jobb. Siden regnet bøttet ned i to døgn så regnet jeg med at elva stiger fremdeles.


Volleyballbanen på Veme står under vann, stiger elva ytterligere så flyter krakkene av gårde. Snart når den helt opp til søppeldunken på stolpen.


Godt jeg bor høyt over elva!


Det er ennå mye plass under broa, husker en høst for endel år siden da bølget det over brua.


Den stille Sogna, er blitt til en buldrende stor vannmasse som tar med seg alt som ligger i veien den har tenkt seg.


Kalvene følger nøye med på hva jeg driver med. Det eneste de merker med flommen er at de slipper å gå så langt for å få drikke.


Fossen hos meg


Bilde tatt i dag


Bilde tatt for to dager siden. Det er mye mer fart i elva i dag.

* *

Ingen stille og fredelig elv lenger, godt den går like fort ned igjen som den øker sitt omfang.


Rødkveldshimmel, blir det bra i morgen da eller?


Ha en aktiv hundehelgrundt om, jeg skal ha en bra helg regner jeg med i allefall!


God helg!

Livet er som et lerret, det gjelder å sette mest mulig farge på det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...