torsdag 29. mars 2018

Dateing på Steinssletta


Det var en stund siden Hailey har fått litt aleinetid med en annen hund, så jeg sendte en liten melding til en venninne om et lite møte for de firbeinte. Med knallsol og hard skare på jordene på Steinssletta så var det bare å lange ivei bortover slettene.


Til tross for at de ikke hadde hilst på hverandre tidligere så var det full klaff fra første stund. Mr Beagel la alle kluter til og full innsats.


De fikk rase fra seg litt før vi gikk en times tid med dem. Helt flatt og bare noen få andre som var ute i samme ærend som oss.


Tidligere på dagen hadde jeg gått på ski med de andre hundene. Litt hardt å gå på skaren, men en utrolig fart man får i nedoverbakkene. Hundene storkoste seg da de kunne løpe hvor de ville, småleike og holde øye med meg så jeg ikke akte for langt unna dem.


Når man har vært i aktivitet ute i mange timer om dagen så merker en det godt når en setter seg ned i sofaen om kvelden etter å ha spist til kvelds. Da blir en rimelig sigen og småtrøtt. Gjelder å ikke sovne på sofaen, så en ikke får sove til natta. 


Etter turen ble det noen minutter på verandaen så hundene kunne leike løse. Så i kveld regner jeg med at det er to slitne små tasser, her er det i alle fall ei som ligger rett ut og snorker.


I går var jeg innom en "lokal blogg" hvor Brit etterlyste et påskeegg. De var utsolgt i alle butikker i Hønefoss og hun ville så gjerne gi mamman og pappan sin et påskeegg til påske. Siden jeg hadde skuffen full etter at ungene var små, så sa jeg at hun godt kunne få av meg siden jeg skulle passere Hønefoss avlikevel. Så i dag har jeg gledet noen slik at de kunne glede noen. Det er ikke hver dag. 


Som takk for hjelpa fikk jeg nydelige gule tulipaner. Tusen takk Brit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...