tirsdag 27. mars 2018

Harry handel og valpetitt


Ikke vekkeklokke opp hittil i ferien og ennå har jeg kommet meg opp forholdsvis tidlig til å ha ferie. I dag sto det harryhandel i nabolandet med innlagt valpetittpause på Chiqui Bear kennel hos gjestfrie Inger.


Mamma ville gjerne være med på harryhandel, men ble ikke skremt av at jeg skulle ta et lite stopp på veien. Om du har lyst på en hanne så er det noen ledige, godt det ikke var noen tisper ledige for å si det sånn. Mamma lurte litt på om jeg skulle titte fordi jeg skulle ha en av valpene, men dette var bare for å titte denne gangen. 


Vi ble møtt av en hanne som hun hadde fått tilbake, storbamse som var overivrig på kos og hilsing. Jeg synes det er så trivelig å bli møtt av ivrige hunder som vil hilse og ha kos. Som viser at de setter stor pris på oppmerksomhet. 


Nestemann var ei brun skjønnhet, som dommerne forguder også. Like begeistret for kos. Inger skal nok være glad for at jeg bor såpass langt unna at jeg ikke stikker innom daglig. Det skal ikke stikkes under en stol at det bare var jeg som koste meg i dag. Tror både Patran og mamma kunne tenkt seg å komme tilbake for å kose mer.


Jeg skulle bare innom et apotek så hadde jeg vært ferdig med Sverigeturen min jeg, men når en har med to andre som er bitte litt mer interessert i shopping enn meg, så brukte jeg noen kroner til jeg også. Mamma skulle ha mat og Patran skulle egentlig ha litt forskjellig. Og litt forskjellig ble det med hjem gitt. Jeg fant meg en bukse som jeg ikke har funnet i Norge, så da må man kjøpe i Sverige når en dumper innom 707 bukser. Denne gangen ble den svart, siden jeg kjøpte to olabukser når vi var innom for å kikke på Hailey før vi hentet henne.


Mamman til valpene minnet mye om Mounty, hun ville ha mosekosing. Mamma var slett ikke vond og be, så hun fikk nesten like mye kos som valpene.


En liten sjekk om valpetennenen var intakt, jepp det var dem. 


Tusen takk for titten og gjestfriheten Inger, håper vi sees ringside snart igjen. 


Joda det ble en stopp i Godisfabrikken også. Jeg trenger hverken pol eller tobakk i Sverige, men litt godteri er jeg svak for. Skjems ikke over å ha en stor pose heller, for jeg kjøper kun smågodt i Sverige og der er jeg vel kun for å se på hunder eller valper så det er ikke så ofte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...