torsdag 7. november 2019

12 gode råd


Jeg hadde to billetter til dette showet og ba med meg Kenneth på tur til Tigerstaden. I går var det ikke kø i det hele tatt så vi var framme i veldig god tid. En liten tur innom BurgerKing for litt mat, siden Kenneth ikke hadde rekt å spise noe før vi dro. Jeg synes det er praktisk å parkere på konserthuset når jeg er på de kanter av byen. I går parkerte jeg utenfor der det er tak, og jammen var det masse fuglemøkk på bilen når vi kom tilbake. Det har jeg ikke tenkt over for jeg har alltid parkert under tak tidligere. Det skal jeg fortsette med neste gang, for å si det sånn.


Fra alle kanter strømmer det på med råd om hvordan du bør leve livet ditt. Men de beste rådene får du selvfølgelig fra dem som gir flest. Og ingen gir flere råd enn menn med lav utdanning. I standupshowet 12 gode råd – fra to menn med lav utdanning utgjør Bård og Atle for aller første gang et tospann på scenen. Sannsynligvis ærligere, antagelig frekkere og muligens morsommere enn noen gang.



Ideen bak «12 gode råd – fra to menn med lav utdanning», er god. Etter å ha bikket en viss alder, kall den gjerne «50», slutter Mann å ta inn ny kunnskap og informasjon, og ønsker i stedet å ustanselig dele med seg av den han allerede har, uavhengig av hvor mangelfull den måtte være. Høres kjent ut? Når aldrende menn forteller hverandre om hva de har holdt på med i det siste, ligger det som regel en oppfordring bak: Dette gjør jeg. Så det bør du gjøre også. «Råd», heter det i programmet, «handler om å rettferdiggjøre egne valg»


Engasjerte til det siste, det skal de ha. Et godt råd dersom du vurderte å ha unge var å kjøpe deg hund. OM du ikke gadd å dra hjem fra jobb og lufte hunden før du dro på byen igjen, så var det en dårlig ide å skaffe seg unger. Bård var veldig hundemenneske og lurte på om det var noen i salen med hund. Jeg tenkte vel egentlig ikke før jeg ga tegn til at jo jeg hadde hund. Hva slags hund har du? Eh jeg har 5. Så lurte han på hva slags hunder. Siden Kenneth satt ved siden av meg så lurte han på om han var mannen min, nei sønn poengterte Kenneth. Å så du har unger altså? Ja 3 sa jeg. 3 unger og 5 hunder? Ja og tre katter sa jeg. Men ingen mann? kom det rimelig kjapt fra Bård. Nei jeg måtte jo innrømme at det ikke var noen mann. Høstet god latter fra hele salen på den der gitt. 


Etter forestillingen gikk vi til HardRock cafe for en liten matbit. Jeg hadde bare tatt en liten pomesfrites på Burgerking, så det smakte godt med litt kjøtt og peppersaus. Litt gøy når Kenneth ville ha en øl til maten sin og ble spurt om legitimasjon. Når servitøren fikk se at han var 27 så sa han bare at nå gikk han. Kenneth syntes det var litt morsomt da, for det var mange år siden sist.


Patran hadde vært hundepasser og jeg kom hjem til ferdig luftet hunder så jeg kunne gå rett til sengs. 


2 kommentarer:

  1. Vilken kul kväll ni hade. Jag tänkte ett tag att det kanske sluta med att du fick några erbjudanden om en man men så bra (eller tokigt) blev det visst inte :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...