fredag 17. juni 2022

Jeg nyter livet

 verandaliv

Jeg nyter seine sommerkvelder på verandaen med litt pepsi og ei mer eller mindre god bok. Jeg koser meg i eget selskap og nyter kvelden. Jeg sitter stort sett ute til det er for mørkt til å lese.

tyttebær

Jeg nyter at jeg har min førte feriedag i dag. Jeg skal ha fri hele neste uke også, så nå skal jeg nyte mange seine kvelder på verandaen og mange fjellturer på dagtid. Forhåpentligvis. Håper Hr Yr er bitte litt medgjørlig med ferieværet mitt. Etter en tur på Fyrandflaget i Krødsherad i dag i oppholdsvær, duskregner det nå. Men jeg nyter verandalivet med ei bok.

tyttebær

Jeg er litt spent på om det blir en vellykket tur til Sverige med Bella til neste uke. I går var jeg hos dyrlegen for markekur, så blir det blodprøve og en markekur til på mandag. Jeg krysser virkelig fingrene for at vi har litt mer flaks enn sist. Men om det er like mange mil, så er det i alle fall bedre føre. 

tyttebær

I går vasket jeg bilen innvendig, det er noe som skjer en gang i året. Hver sommerferie stort sett. Ellers i året blir den for det meste brukt bare. Det meste er jo mer gøy enn å vaske, selv om jeg skal vedkjenne at det blir triveligere når det er reint.

petekrage

Jeg håper jeg får tatt mange bilder i ferien, men det er jo ikke sikkert jeg får tid til å lage noen innlegg. Det er ikke så fristende å titte på en skjerm når det er sommer og varmt ute. Når det er best å bare sitte å nyte. Hadde egentlig tenkt å få til en overnatting ute, men det er litt mer gris når Bella har løpetid.

prestekrage

Jeg vet ikke om det blir noen stolpeturer i ferien, jeg har tenkt meg endel steder som det ikke er stolper. Jeg har lyst til å ta meg en tur til Geilo på tur om været holder denne uka, men jeg får se hvordan ting blir. Det beste er nok å ta ting etter innfallsmetoden. 

ballblom

Immingfjell, Imlan og Rukan er også steder jeg har tenkt meg. Men sommeren er ennå ung, og jeg har til midt i august på turer om Bella blir drektig. Om hun ikke er det så har jeg hele høsten også.

smørblomst

På turen med Wenche Lill snakket vi om en ny tur til Vassfaret i år. Turen i september var jo knallfin. I år kan vi ikke drøye til september. Du får holde følge utover sommeren, kanskje du får noen turtips...




4 kommentarer:

  1. Det låter skönt att njuta på verandan. Jag sitter också ute en lång stund men jag läser inte längre. På huset jag ritat en rejäl veranda a la USA. Jag vill kunna sitta ute även om det är lite regnigt.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  2. Det høres flott ut å kunne sitte ute til det bli mørkt med en bok. Ønsker deg en fin ferie!

    SvarSlett
  3. Att kunna njuta av att vara för sig själv och bara göra det man vill är det inte alla som kan. Vi som trivs i vårt eget sällskap har en förmån och lättare för att gilla livet. Härligt att du har semester framför dig och att du har så många möjligheter :D

    SvarSlett
  4. Hej Lillian!
    Det låter skönt att sitta ute och läsa och njuta. Fina vyer du visar. Önskar dig en trevlig semester.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...