lørdag 11. mai 2024

3. beste valpen

hvit gjeterhund, utstilling

På forrige søndag satte jeg og Varga atter kursen mot Gjøvik hundeklubb for nok et valpeshow. Lørdagens gode resultat i bakhodet og håp om en reprise på søndagen.
 
hvit gjeterhund, utstilling

Ny dommer og da er alle arkene blanke. Varga viste seg fortsatt fra sin beste side.

hvit gjeterhund, utstilling

Det var like varmt på søndag som det var dagen før. 

hvit gjeterhund, utstilling

Litt forskjell på tempoet i ringen fra dagen før. Nå virket hun som verdensmester. Det er litt gøy når ei kommer bort etterpå for å høre hvor mye ringtrening vi har hatt. Når jeg sier at nei, vi har ikke trenet før vi entret ringen i går. Hæ? Du tuller nå... 

hvit gjeterhund, utstilling

Så da gjør vi en god figur i ringen. 

hvit gjeterhund, utstilling

Jeg fikk Sissel som jeg kjenner fra flat coated miljøet. Jeg syntes jeg så henne ringside lørdagen, men visste ikke at hun hadde cocker valp, så konkluderte med at det var en annen. 

hvit gjeterhund, utstilling

Alltid kjekt med noen i nærheten som tar bilder. Sånn var det kjekt når ungene bodde hjemme og var med på utstilling. 

hvit gjeterhund, utstilling

Hun er enkel å ha kontakt med i ringen. Simpelthen den fødte stjerna, som jeg var så heldig å få plukke meg ut i trøndelag.

hvit gjeterhund, utstilling

Man skal følge magefølelsen og gå for det man vil ha. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke endt opp med Varga.

hvit gjeterhund, utstilling

Det er et nydelig steg på denne jenta. Hun er bare 4 måneder og har mange gode sider allerede,

hvit gjeterhund, utstilling

Hun lar seg villig håndtere av helt fremmede uten å fortrekke ei mine. Så stolt av denne jenta mi.

hvit gjeterhund, utstilling

Halen  gikk hele tiden mens hun var i ringen.

hvit gjeterhund, utstilling

Hun er ikke så enkelt å få strekt ut i kroppen samtidig som ørene er oppe, så vi får jobbe med den siden av saken.

kritikk

Dette hadde dommeren og si om henne. Varga vant gruppen sin og ble plassert som 3. beste valp på hele utstillingen.

hvit gjeterhund

Jeg prøvde å få til et godt bilde av henne hjemme på kvelden, men hun var ganske sliten etter utstilling begge dagene. Så jeg får prøve en dag hun er mer opplagt.

hvit gjeterhund, utstilling

Flott å kunne komme hjem med slik rosett.

hvit gjeterhund utstilling


4 kommentarer:

  1. Du verden som hun får premier allerede! Det må jo være veldig morsomt å oppleve for deg.

    SvarSlett
  2. Way to go Varga and we totally agree, you really are a good, good puppy!

    SvarSlett
  3. She's doing a wonderful job, and so are you.

    SvarSlett
  4. Vilken stjärna hon är. Hon följer dig precis som i en dans och det var säkert vackert att titta på :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...