torsdag 2. mai 2024

Amcar utstilling

hvit gjeterhund

Det er ikke så ofte det skjer noe i Hønefoss, så når det er noen arrangementer så blir det sosialisering på Varga. Kjersti liker Amcar og Frida trenger også litt sosialisering.

bytur

Velkommen til Amcar utstilling på Søndre torv i Hønefoss lørdag 27. april. Her vil du få muligheten til å se et bredt utvalg av amerikanske biler, møte bilentusiaster og eierne av bilene. Kl. 13 er det premiering. Det vil selvfølgelig også bli mulig å få seg en skikkelig amerikansk burger!

hvit gjeterhund labrador

Amcar Hønefoss ble startet i 1981 av lokale entusiaster, med navnet “US Car Club of Buskerud, region Hønefoss”. I 2009 ble klubbnavnet endret til AMCAR Hønefoss. Klubben har sitt samlingspunkt i gamle Hen Mølle, som de kjøpte og pusset opp i 2003. Her arrangeres sosiale sammenkomster for klubbens medlemmer som i dag teller 175 medlemmer.

amcar treff

Det var overraskende mange biler i sentrum. Det var fult på torget og i flere av sidegatene.

amcar treff

Jeg har ikke særlig sans for gamle biler, men de er greie å se på.

amcar treff

Det var en god del kjentfolk i byen denne lørdagen. 

amcar treff

Surfing og sommerfølelse

labrador hvit gjeterhund

Frida og Varga var veldig samstemte på hvor de skulle lukte.

hvit gjeterhund

Varga fant en bitte liten hund som ble ganske begeistret for. Det virket som det var ganske gjensidig,

amcar treff

Lokalavisa hadde også en artikkel om denne samlingen.


Etterhvert satte vi kursen mot kafe Clint, jeg kunne friste Kjersti med varm sjokolade.

hønefoss

En liten smak av sommer, det var ganske varmt i sola.


Sikkert en bil for enhver smak.

amcar

Noen biler var mer blikkfang enn andre

Hvit gjeterhund

Varga oppførte seg som hun aldri har gjort annet enn å være med på kafe og drikke varm sjokolade

varm sjokolade

Skjønner at jeg ikke er ofte på kafe for jammen var det en jævlig stiv pris på en liten kopp med godt lunken sjokolade.





4 kommentarer:

  1. WOW, those cars all look amazing and beautiful. The hot chocolate looks great too!

    SvarSlett
  2. Those are some fabulous antique cars. Yes, prices at cafes can be very high, it's better to make it at home if you can.

    SvarSlett
  3. Biler er for meg er noe jeg bruker for å kjøre fra a til b. Ellers har jeg aldri vært fascinert av biler. Men den bilen jeg har nå er jeg veldig fornøyd med :)

    SvarSlett
  4. Varga är lika lugn i alla situationer verkar det som. Ännu en hund som lär sig de sociala reglerna lätt 😊 Du får ta åt dig äran för att alla dina hundar lär sig så fort.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...