lørdag 28. september 2024

Grilling ved Frisvatnet

 

Ferien min ble avsluttet med litt grilling ved Frisvatnet sammen med Kenneth, Ingrid, Sigurd og Sofie. Jeg hadde ikke sett Sofie siden onsdagen, så da var det greit å bruke en engagnsgrill jeg hadde i gangen siden i vår, som unnskyldning.

frisvatnet

Pink blir overlykkelig hver gang jeg kommer, da har hun håp om at det blir tur.

frisvatnet

Jeg hadde trodd bjørka hadde blitt gul her, men de var fremdeles ganske grønne.

frisvatnet

Vi var litt frekke og camperte på brygga ved hytta midt på vannet. Et nydelig sted som jeg virkelig kunne tenke meg å hatt. Sofie og Sigurd kastet kongler på vannet mens de ventet på at engangsgrillen skulle bli varm nok til å grille på.

frisvatnet

Sofie mener vi skal legge på alle pølsene med en gang. De er skikkelig pølsesultene begge to.

frisvatnet

Vi plasserte engangsgrillen oppi bålpanna.

frisvatnet pølsegrilling

Pølse er aldri feil

frisvatnet

Spennende med vann for små jenter

frisvatnet

Sola uteble, men temperaturen var grei.

frisvatnet

Vi så ingen kimer, men det er ikke sikkert de er særlig aktive på høsten. Eller de holder seg på dypere vann.

frisvatnet

Sofie er nysgjerrig på det meste, så å kunne lære henne om ting i naturen er morsomt synes jeg.

frisvatnet

Jo større stein, jo større sprut

frisvatnet

Synd badesesongen er over for i år

frisvatnet

Pink venter på at vi skal bli ferdige med å grille, så kanskje det ville vanke en liten pølsesnabb på de firbeinte.

frisvatnet

Når det nærmet seg leggetid for Sofie så tok vi med oss søpla vår og gikk mot bilen. 

frisvatnet

Vi kikket etter både elg, bjørn og troll... for når man er snøtt to år så er man slett ikke sikker på hva som kan sitte under ei granbuske.

frisvatnet

Denne veien på andre siden av Frisvatnet er veldig trivelig. Den går et lite stykke opp i lia, men ikke så langt.

frisvatnet

Vi svingte av på stien som går langs vannkanten på veien tilbake til bilen.

frisvatnet

Spørs om jeg må ta meg en ettermiddagstur hit i solskinn for litt høststemning

frisvatnet

Nå handler det om å nyte høsten før vinteren kommer

frisvatnet

Kanskje den mest fotograferte fossen i distriktet

frisvatnet

Takk for at dere ville være med å grille på søndag

frisvatnet





2 kommentarer:

  1. Det ser ut som en perfekt dag för en grillutflykt och korv med bröd går oftast hem hos de flesta. Sofie är en liten naturvarelse och det är så kul att få se hur hon är med på mycket och är intresserad av allt. Vilken förmån för henne att få följa med ut i naturen och även att få lära känna så många olika djur.

    SvarSlett
  2. Det så deilig ut å kunne grille der. Mat smaker enda bedre ute.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...