fredag 6. september 2024

Ku på rømmen

 ku på rømmen


For en stund siden tittet jeg tilfeldig innom dette No fence grazing appen jeg har på telefonen. Da fikk jeg tilfeldig vis se ei ku på avveie. Langt unna beitet sitt.

ku på rømmen by tur

Den var midt i Hønefoss sentrum. Jeg skjønte jo at kua ikke befant seg på byens kjøpesenter, men litt nysgjerrig er det jo lov å bli på hvor den hørte hjemme.

ku på rømmen by tur

Det ble til at jeg kikket litt etter kua utover dagen.

ku på rømmen by tur

Det er mange som benytter seg av Nofence inærheten av meg. Jeg holder et lite øye med de skotske høylandsfeene som holder til i Åsa. Venter på at de skal komme ned fra skauen og inn på beite igjen. Jeg bor for langt unna hjemme til at de skal dukke opp på kartet, men på jobb er jeg innenfor radiusen.

ku på rømmen by tur

Kua flyttet seg litt rundt i byen og om jeg klikket på den gule mannen på skjermen, så kommer jeg ned på gatenivå. Det viste seg at den sto på trappa til dyrebutikken...

ku på rømmen by tur

Derfra dro den til Eikli på Rema for å fylle opp kjøleskapet til bonden også.

ku på rømmen by tur

Så dro den hjem til fjøset og der har den blitt siden.

3 kommentarer:

  1. That cow was sure having an out on the town adventure!

    SvarSlett
  2. Vilket äventyr! Tur att hon gick hem till sist. Hon tröttnade nog på livet i stan och längtade till lugnare trakter. Om det nu inte var så att det var appen som visade fel :D

    SvarSlett
  3. Det no fence har virkelig mye for seg. Det er jo bra at du følger med på om det er noen dyr som har forvillet seg bort fra der de skal være. Det var fint at det endte godt til slutt.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...