onsdag 11. september 2024

En uvant side

 kirkekonsert tyristrand kirke

Nå har det vært mye aktivitet i det siste. Kino på torsdagskvelden og fredagkveld var jeg på kirkekonsert i Tyristrand kirke med Morten Grøtnes. Da fikk vi se en litt annen side av Morten enn han disker opp med på Hønefoss revyen, eller på Fosserock. Jeg var ikke på noen av disse tilstelningene i sommer. Jeg er ikke få flink på slike husmorpoeng, men du verden hvor jeg sanker andre typer poeng.

kirkekonsert tyristrand kirke

Han bød på seg selv og hadde noen humorinnlegg, snakket mellom hver sang og forklarte litt av budskapet eller bakgrunnen.

kirkekonsert tyristrand kirke

Jeg har stor sans for han som sanger. Han har et spekter i stemmen sin som bare et fåtall har. Han hadde en operalåt denne kvelden også, Så hadde han endel ukjente viser, og noen kjente. Litt U2 og Pink Floyd. Han avsluttet med O'Helga natt, som jeg forbinder med jula. Men det er ikke sikkert alle synes det er en julesang.

kirkekonsert tyristrand kirke

Han fikk flettet inn en egenskrevet sang om oppussing og hva kona pålegger mannen i en slik situasjon. Så humoren glimtet til innimellom, ellers kjørte han en veldig alvorlig og sanger til ettertanke stil den kvelden.

kirkekonsert tyristrand kirke

Med keybord og kontrabass så låt det bra.

kirkekonsert tyristrand kirke

Jeg vet ikke hvor kjent han er utenfor Hønefoss, men om du har muligheten, så ville jeg benyttet sjansen var jeg deg.

* *

Glimt fra fredagens konsert fra en Sigvart Dagsland vise.

kirkekonsert tyristrand kirke





6 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en hyggelig kveld. Levende musikk er noe helt eget.

    SvarSlett
  2. Trevligt med konsert och med en del humorinslag mellan sångerna.

    SvarSlett
  3. It's nice to be able to take in such a show.

    SvarSlett
  4. That sound most enjoyable and I'm glad you enjoyed the entertainment.

    SvarSlett
  5. Det må ha vært en flott kveld. Jeg liker veldig godt kontrabass.

    SvarSlett
  6. Thanks for joining Angel Brian's Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...