fredag 13. september 2024

Kveldstur elvelangs

 elvelangs hønefoss

Jeg møtte Kjersti på Petersøya søndag ettermiddag for en tur elvelangs. Det var lenge siden vi hadde tatt oss en tur og det er alltid trivelig med litt skravling. Vi møttes tidlig nok, slik at vi rakk en runde før det ble mørkt. 

elvelangs hønefoss

Varga trenger tid aleine og Gant har hun ikke hilst på tidligere, så det ble dobbel trening på henne.

elvelangs hønefoss

Det var mange som var ute på kveldstur med hunden sin, men det brydde ikke alle endene seg om. Utrolig mye vann i elva enda det har vært sol og godt og varmt de siste dagene. Det er nesten så hele hvileplassen med krakker står under vann.

elvelangs hønefoss

Vannet gikk langt inn på Petersøya, så det var umulig å komme dit i joggesko.

elvelangs hønefoss

Gant og Varga var rimelig enige om det meste på turen.

elvelangs hønefoss

Vi gikk denne runden motsatt vei i forhold til det vi pleier. Men uansett hvilken vei vi går så møter vi mange, så det er nok ikke noen vei som er den riktige veien.

elvelangs hønefoss

Det er kjekt med tur langs elva, da kan det bli noen drikkestopp. Det var mye varmere å gå tur enn det jeg hadde trodd da jeg reiste hjemmefra. Så jeg hadde i overkant mye klær på meg.

elvelangs hønefoss

Elva gikk over den nederste stien før vi kom ut på sandstranda.

elvelangs hønefoss

Stien svinger opp mot byen, så vi tar veien over torget tilbake til bilen. Da får hundene litt sosialisering og ikke bare snuserunde.

elvelangs hønefoss labrador hvit gjeterhund

Det er vel ikke noen tur uten at vi prøver på ei postering eller to heller. Disse satt som tente lys, som de aldri hadde gjort noe annet.

elvelangs hønefoss

Byens rådhus. Jeg hadde håpet på en solnedgang denne kvelden, men det var for mye skyer. Derfor prøvde jeg meg på en svart/hvitt variant av turen. Det var bare svart/hvit bilder når fotografiet ble oppfunnet.

søndre torg hønefoss

Lyshimmelen har hengt oppe siden jul, så det blir fint når mørket senker seg og de skal tenne den igjen.

elg skulptur hønefoss

Det blomstrer fremdeles frodig på torget siden det ikke har vært kuldegrader ennå.

hønefoss

Det var ikke mye folk å se i selve byen, Hønefoss er en veldig stille by, bortsett fra når det er russetid.

elvelangs hønefoss

Takk for at du ville følge med på kveldsrunden,


4 kommentarer:

  1. Det var fint med svartvita bilder och det kommer fler chanser att få se solnedgångar. Vad duktig Varja har blivit på att sitta stilla och posera. Väldigt mycket vatten i Älven och det är ju bra att det inte är en snösmältningsperiod snart. Förhoppningsvis sjunker det undan rejält innan vintern. Det vore ju inte kul med översvämningar som den ni hade.

    SvarSlett
  2. Flotte hunder og flotte bilder. Jeg er gammel nok til å huske at en gang var verden bare i svart/hvitt :)

    SvarSlett
  3. The river looks great and the rushing water is something. Hello sweet dogs, you are so good!

    SvarSlett
  4. What a nice outing by the water.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...