tirsdag 3. april 2012

Første påskeutfart


Santo hopper over bekken.

Jeg hadde misstanke om bilkjøring i dag også, så jeg lurte meg bort og hadde tenkt meg inn i hundegården. Men der var grinda stengt. Tenke seg til å stenge meg ute fra min egen hundegård! Alle de andre stilte opp og hoppet inn i bilen en etter en. Til og med Tessy sto klar for å bli løftet inn i bilen. Sjefen lovet at om jeg ble med så skulle det bli skikkelig gøy i dag. Nå ja tenkte jeg, jeg kan jo bli med da for det er sikkert skikkelig kjedelig her hjemme når alle skal bort!


Vi kjørte ikke så lenge så kom vi fram til et sted som sjefen kalte Nedre Kollsjø'n. Der hadde tydligvis flokken vært tidligere, men ikke Tessy. Vi småagenter løp som bare rakker'n i den høye lyngen. Det var kjempegøy og plutselig dukket det opp bekker som vi måtte hoppe over om vi ikke ville bli våte på beina. Se på det øverste bildet så flink jeg er til å hoppe langt!


Det begynte å bli vår der også, isen var ikke særlig trygg lenger og det buldret og braket hele tiden som vi var der. Mounty måtte sjekke hva det var som låt så veldig, men jeg hørte ikke at han fant ut noe særlig.

De vordne mødrene slapper av i sola med de store magene sine. De er omtrent like tjukke, men Lady har begynt å få melk. Det har ikke Ada ennå. Gjett om Lady ble sint på meg da jeg oppdaget det da! Jeg kjente melkelukta og husker at det smakte kjempegodt. Strakte bare hals jeg og skulle snuse litt nærmere og bare smake bitte litt. Men da fikk jeg kjempekjeft av Lady. Sjefen lo godt av meg, for jeg så litt paff ut vistnok. Hmmm behøvde vel ikke å bli så sint vel.


Før påsken er over så har sjefen lovet at vi alle skal bades med shampoo og få en stuss med saksa før jeg drar til mitt nye oppdrag. Kløra skal visst sjekkes også, for nå er de stort sett dekket av søle så det er ikke godt og si hvor lange de egentlig er.


Endelig klarte Lady å få hull i denne isen som dekket vannet. Da gikk det ann å få seg litt drikke altså. Man blir jo kjempetørst av å løpe så mye for å få med seg alt det nye rundt omkring.


Så dro mutter'n opp det ene isflaket etter det andre så vi andre kunne spise is også. Da er det ikke bare sjefen som kan kose seg med is hver kveld. Vi fikk ikke peanøtter og daim strøssel på vår is da, og det var dårlig med vaniljesmak også. Men det var godt da!


Her står vi i kø for å få et flak hver oss.


Når vi sto og tittet ut over vannet så kom det flere ender flyvende. De gikk ned for landing like ved oss.


Lady, Tessy og Santo


Tessy og Santo


Når vi kom tilbake hjalp Patran sjefen med å male valpekassa som ble laget i går. Den eneste malingen sjefen fant var den som var igjen etter at rommet til Patran ble pusset opp i vinter, så disse små får lilla valpekasse. Stilig, Patran pyntet litt inne i kassa så de små valpene skulle få noe å kikke på.


Jeg sjekket visst valpekassa litt nære når sjefen malte, så jeg fikk noen skjønnhetsflekker på snuta. De går av i vask sa sjefen. Det er verre med Tessy, for hun fikk lilla striper på øret!


Hønene fikk reint hus i dag også, så nå skal vi slappe av med hjemmelaget pizza og vaniljeis til dessert. Kanskje det drøpper litt på små agenter i kveld også...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...