torsdag 26. april 2012

To nye valpekjøpere i dag

Så ble det kvelden i kveld også da, men noen bilder må man vel dele med nye spente valpekjøpere. De av dere som vil kan stikke innom på valpetreffet neste søndag, så kan dere hilse på andre som har kjøpt valp av meg, eller rett og slett bare kose dere i skauen med mye hyggelig hundeprat, deling av erfaringer og ikke minst grilling. Ta med noe til grillen, så fyrer jeg opp. Nå er det bare to ledige svarte hanner igjen av juvelene og ingen prinsesser, så i det siste har det virkelig gått unna.

Dette er to av juvelene. I natt var det forholdsvis fredlig, for i går satte jeg begge valpekassene ved siden av hverandre i stua. Skjønte jo fort hvorfor Ada ikke hadde bråket når jeg sto opp. Hun hadde flyttet sine prinsesser opp i valpekassa til Lady, så lå dem i hver sin ende og foret valper. Ja ja det er nå bedre enn å bli bært huset rundt i allefall.

En liten prinsesse som slett ikke er så veldig liten lenger. De ligger stort sett å spiser hele dagen og kvelden. De har en times pause på ettermiddagen når de store får turen sin, men ellers så spiser og sover dem.


Mamma er innom og kikker til dem fler ganger om dagen når jeg er på jobb. I dag hadde den ene prinsessa vært veldig kald, så hun hadde holdt henne mens hun spiste. Da hadde hun blitt litt varmere. Når jeg kom fra jobb var hun fremdeles litt slapp, så hun fikk sitte oppe i BH'n til Merethe mens jeg laget middag og så tok jeg henne etterpå til hun ble skikkelig varm. Hun var ikke videre interessert i mat, så hun ble tvangsforet litt med puppen i munn og manuell stimulering så melka fløt inn i munnen. Etter en halv times tid så ville den suge selv og i kveld er den i full vigør igjen.


Koser seg med hver sine unger. Ada med de minste og Lady har litt høyere kasse. Ingen fare enn å med at de skal krabbe ut, men tiden går fort. Jeg har nå begynt med aviser til juvelene, så jeg slipper å bytte teppe i kassa så ofte. De små prinsessene må ha teppe litt til så det er enklere for dem å holde på varmen. Blir ikke så varmt å være 3 som å være 10 i kassa.


Nå er det bare jobb i morgen så har jeg fri helt fram til torsdag. Etter værmeldingen så skal det bli knallvær, så da blir det kos både ute og inne!



Å så godt og kose mamma'n sin ...


Ada koser seg med Prinsessene. Denne gangen er det spessielt koselig at to tidligere valpekjøpere har tinget valp. Altid koselig når valpekjøpere er fornøyde med jobben jeg har lagt ned så de skal få en trygg og stødig valp som er enkel å overta. Når de blir litt eldre så skal vi ut i skauen med dem og noen bilturer blir det også.


Lady er fremdeles en god mor og tilbringer mye av tiden med å vaske og ordne de små. Ada må stadig komanderes ut av den valpekassa, men jeg synes hun er blitt bedre.


Godt og ha teppe i ene enden av kassa så de kan krype under og varme seg litt etter at mamma'n har gått ut når hun er ferdig med matingen. Blir varmt for henne når hun har ligget der i et par timer. Da er det godt å kunne strekke litt på beina.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...