tirsdag 25. oktober 2016

Behöver inte gråta...


Matte, du behöver inte gråta, du vet att jag älskar dig
Matte, du behöver inte tvivla, du har gjort ditt bästa för mig
Tänk på alla tasspår vi lämnat efter oss överallt 
Både i sommarens hetta och på vintern när det är kallt
Vi har lämnat tassavtryck i hjärtan över hela landet
Vi har delat med oss av hur ägare ska hitta bandet 
Att veta hur hundars nos fungerar ihop med svampens lukt
Hur vi vovvar vet att det bara saknas lite fukt
Jag har lärt ut mina konster till många hundar
Du kan se mig med dom när du blundar 
Matte, var inte orolig över mig
Du vet att jag kommer vänta på dig
Precis som andra människor och sognafarets andra stjärnor väntar nu
De väntar på mig på andra sidan bron, det vet du
Så matte, jag vet att det gör ont i ditt hjärta
Men du vet att du besparar mig smärta 


Gläd dig åt alla våra gemensamma år
Var glad åt alla dessa spår
Som vi lämnat i alla hjärtan och i skogen
Som vi valt att gå i istället för på krogen
Matte, jag kommer alltid älska dig...



O'Flanagan Caffe Robusta "Malin"

2005-2016

I kveld har himmelen fått en ny stjerne. 

5 kommentarer:

  1. Jaa du, det känns svårt att mista en kär vän. Riktigt, riktigt svårt. Jag vet, man vänjer sig aldrig trots att man ju vet vad som väntar.
    Så fin text. Just så är det säkert.
    Allt gott till dig och alla de fyrbenta, oavsett var de befinner sig!
    Berit E med Kasper (och numera bara två katter)

    SvarSlett
  2. Så trist! Du, og resten av familien, har min dypeste medfølelse. Klem.

    SvarSlett
  3. Tack Malin för alla bilder och berättelser som glatt både mig och husse medan vi följt dig och de andra på bloggen. Hoppas det är fint på andra sidan bron. Vi ses där när det är dags... Kramis!

    SvarSlett
  4. Alltid lika sorgligt när det är dags. Hon möts på den andra sidan av min Tish som också fått somna in... Stor kram till er // Helena.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...