mandag 23. oktober 2017

Ikke aller er like heldige


Når jeg skiftet dekk på bilen sto jeg i uthuset, der har jeg nok fått noen leieboere i bilen. Jeg la først merke til det når jeg hadde kjørt en runde med bilen før jeg skulle dra etter boltene. Plutselig hoppet det en mus rundt beina mine og forsvant i retning skaukanten. I dag på formiddagen så var det en på jobben som la merke til at det var en mus som svinset rundt ved bilen min på parkeringsplassen. Siden vi selger skadedyrbekjempelsesprodukter så var det kort vei til lageret for å finne en musefelle. 


Litt peanøttsmør som åte, plassering foran framdekket og vente. Vi hadde ikke før kommet oss inn igjen og tatt oppstilling i vinduet før musa kom svinsende igjen. En gang rundt hjulet og poff så var den matsankingen over for dette livet. Fella spent opp en gang til, men det ble med den ene musa i dag.


Når jeg skulle spise middag fikk jeg øye på en pelssak nede på jordet. Jeg har sett den tidligere også, men ikke lagt merke til den enorme magen. Denne kan umulig være frisk? Den ser ut som den skal ha en skokk med kalver, men dog til gal årstid.


Jeg får si ifra til de som har jakt her, så slipper den å lide seg gjennom vinteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...