tirsdag 9. oktober 2018

En av alla dessa dagar


I dag traff jeg jammen riktig dag og det var bare å finne fram mobilen og snapchat så en får dokumentert dagen fra en står opp til en nesten er i seng. I dag har vært så si en gjennomsnittlig dag utfra mengden med aktivitet. 


Etter en halv times tid etter at jeg hadde stått opp og alle de firbeinte hadde fått sin mat, så var det på tide at jeg kunne nyte litt frokost også. Oliver holder meg med selskap, det kan jo hende at jeg søler litt eller går fra maten min... ikke sant?


Når vi kom til Hønefoss var det på tide å slippe av Patran så hun kunne gå til busstasjonen for å komme seg til skolen.


Siden jeg er så medgjørlig på jobb så har jeg fått jobben med å handle inn til de som spiser på jobb. Jeg foretrekker niste selv, men ennå ble det min jobb å handle og sette fram  til de andre som ikke har niste.


Når man er tidlig oppe får man med seg soloppgangen.


Når jeg pakker bort varer så får jeg stort sett hjelp av Helle. Helle er også veldig hjelpsom med å tømme oppvaskmaskinen. Snille Helle! Siden de som stort sett kommer omtrent samtidig om morgenen bevilger seg en liten la oss kalle det "oppdateringsstatus" siden vi hadde forrige morgen møte.


Så var det å dokumentere at jeg faktisk gjør litt ordentlig jobb også, ikke bare alt mulig annet som en som ikke jobber med regnskap gjør...


Tolldeklarasjoner er også litt av min jobb, så jeg har en ganske varierende arbeids hverdag.


Når klokka nærmer seg halv tolv skal jeg som nevnt sette ut maten jeg handlet tidligere på dagen så de andre får seg en matbit.


Etter mat var det på tide å gå inn i banken for å betale regninger, hente inn filer for å se hvem av kundene våre som har betalt sine fakturaer.


Jeg holder et øye med mailen hele dagen gjennom da det er der jeg får mine fleste arbeidsoppgaver gjennom.


Når klokka ble femten så var min arbeidsdag over og jeg kunne dra hjemover. Men først måtte jeg plukke opp Patran som skulle hjem fra skolen.


Når en kommer hjem fra jobb starter middags forberedelsene. Nei dette er ikke mitt kjøkken og min kjøkkenbenk, men når man plukket opp noen lammelår i går og bevilget det ene til middag i dag. Etter litt googling etter tilberedelse av dette lammelåret, som jeg aldri har tilberedt tidligere så kom jeg fram til to varianter. Enten steike det helt eller utbeine hele saken. Som du ser så gikk jeg for varianten med helstekt lår. Problemet var at jeg ikke hadde tilstrekkelig stor steikeovn. Da er det greit å ha et uthus med gårdsverksted, skrustikke og sag. Og wips så har en liten nok steik til å få inn i steikovnen.


Men man kan ikke bare ha steik, men må ha litt tilbehør også når en kaller det middag. I dag hadde vi ovnsbakte grønnsaker. Men i min steikeovn var det allerede en lammesteik, så da er det greit å ha mamma og pappa som nærmeste nabo og kunne låne steikeovnen der til tilbehøret.


Mens vi ventet på at middagen blir klar så satte jeg på en vaskemaskin og ikke minst kjøpte noen kinobilletter. Så på fredag skal jeg og Patran på skrekkfilm, 


Endelig var steika 75 grader og kunne tas ut av ovnen for å hvile, som det så fint heter på fagspråket.


Etter middag ble det endelig tid for en tur med hundene. De må jo få sin del av oppmerksomhet og ikke minst få litt utløp for energi.


Endelig ble vaskemaskinen ferdig og jeg kunne henge opp klærne.


Når det ble kvelden var det på tide å sette seg ned med 71grader nord på tv og ikke minst lage ett lite innlegg om dagens begivenheter.
Sidan som alltså går ut på att man dokumenterar sin dag med ett foto i timmen. Den har funnits på nätet sedan mars 2004 och du kan läsa mera om det hela på sidan Info du hittar i menyn här intill. Här hittar du kommande dagar också. Her finner du andre som er med i dag...

4 kommentarer:

  1. Hej, åter inne för att testa kommentarsfunktionen..

    SvarSlett
  2. Hej igen, tredje försöket lyckades! S¨å gott det såg ut med lammet, älskar lammkött. Ibland har vi köpt ett helt lamm men nu då jag är ensam blir det för mycket.

    SvarSlett
  3. Jag blev så imponerad av att du gjorde din EFIT med mobilen, men sedan såg jag att du satte ihop allt vid datorn på kvällen. Det kan jag också göra, när tekniken fungerar ... USCH så trist jag tycker att det är när internet mm inte fungerar - nog har man blivit lite beroende av tekniken.

    Din "köksbänk" med sågen skrattade jag gott åt. Redig kvinna som sågar av benet på steken! Lammkött är verkligen gott, det var en riktig lyxmiddag ni åt i tisdags.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...