mandag 22. oktober 2018

Forberedelser til snøen kommer


Når oktober nærmer seg slutten, så er det bare å belage seg på at snøen snart laver ned. Da er det på tide å legge om til vinterdekk på bilen. Jeg har allerede kjøpt nye dekk, så det er bare å sette igang med dekkomlegging. 


Jeg er ferdig med alt jeg skal gjøre ute før snøen kommer. All raking og beskjæring av busker er ferdig og veden i skjulet. Så for min del kan snøen bare komme så det blir litt reinsligere her. Hailey kommer stort sett inn med skikkelig skitne poter når hun har vært ute på egenhånd. Har en misstanke til at hun er innom der potetåkeren var på vei tilbake til verandaen for å inn.


Jeg er godt igang med pakkekalenderen til alle ungene, så de blir nok ferdige til første desember. Jeg har lovet dem litt ordentlig pakkekalender i bytte mot julegave i år, Unger nå til dags ønsker seg jo ikke noe for de får det de trenger etterhvert. De to eldste jobber selv så de kjøper seg det som trengs, så da er det ikke så godt å vite hva en skal finne på når en skal gi bort noe til jul.


Det ble to store hauger med lau etter at jeg hadde raket de sammen. Da er det kjempe kjekt med en pappa med traktor som kan kjøre det bort i to sveiver isteden for ti trillebårlass. Hvor er Ronja?


Når man har slike hauger med lau så må man passe på å få til noen bilder. Det er jo tross alt et helt år til neste gang en får mulighet til å leike i lauet. 


Hailey ville slett ikke bli begravd, jeg prøvde jo ikke med henne før i høst. Ronja har blitt begravd hver høst siden hun kom hit. Så hun synes det er kjempegøy å ligge musestille for så å sprette opp på signal. Da tar hun helt av.


Juhuuu jeg kommer til deg!


Til tross for at jeg la meg tidlig i går kveld, så er jeg ganske gapin allerede i kveld. Regner med at det ikke blir veldig seint i kveld heller. Sover litt dårlig de siste nettene, våkner stadig av at jeg har drømt. Mer eller mindre svadadrømmer enn tidligere. Nå er det ingen som følger etter meg eller jeg finner noen døde. Men det er litt slitsomt å ikke få sove hele natta gjennom. Det er stort sett sånn nogenlunde samme klokkeslettene hver natt. Når en våkner siste gangen ved firetiden, så er kroppen ganske utsovet, så da tar det en liten stund før jeg sovner igjen. 


Hun var ikke så hippen på å hoppe ut så vi skulle få plass til siste rest av lauet, men når hun begynte å få det oppå seg så hoppet hun ut. Ellers hadde hun vel sittet på ned for å tømme skuffa også.


Ha en flott uke videre! Fire dager til nå så er det jammen helg igjen...

1 kommentar:

  1. Skönt att du har allt klart inför vintern. Jag skrattar gott åt dina härliga bilder på hundar i lövhög och i traktorskopan. Fint att kunna ha lite kul medan man får undan löven :D Trist att du har svårt att sova ordentligt. Hoppas att det är tillfälligt och att drömmarna försvinner, eller i alla fall övergår till roligare drömmar som inte väcker dig.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...