torsdag 11. oktober 2018

Energiboost


Jammen har det gått i ett i det siste, men en må jo kose seg litt når begge jentene er hjemme hos'a mor. Kenneth stakk innom en dag også, så da må man jo holde på med litt annet enn data. Jeg har fått kommet noe lenger i rydde prosjektet mitt også. Når det som er noe er gitt bort til de som syntes at ting var noe, så var det bare å samle sammen resten i søppelsekker og sette de i garasjen for oppsamling. Da er de i det minste ute av huset. Men det verste er jo at jeg ikke er ferdig ennå. Men det nærmer seg sakte, men sikkert.


Nå mangler det å gå gjennom et par hyller i kjelleren før den er ganske klar. I dag så ble det skikkelig reinhold her. Både gulvene, sengene og hundene fikk en gjennomgang av såpe og vann. Så nå lukter det såpe fra gulv til tak til Marius kommer i morgen. Ikke nok med det, så skal jeg og Patran på kino i morgen kveld. Hells fest! Så det er bare å stålsette seg for litt spenning i hverdagen eller hverkvelden...


Jeg hadde tenkt meg på en tur oppover Holleia, men det viste seg å kunne bli en skikkelig risikosport. Jeg hadde ikke kommet ut av grinda oppe i havna engang før det smalt ganske jamt. Jeg er ikke særlig bekymret for å ta en skautur når det er jakt, men når de er så nære så er det greit å ikke provosere fram et vådeskudd.


Det ble noe turer nede på jordet, oppe i havna eller på veien. For litt energi må man jo ha ut om man er firbeint. Jeg får vel ut mitt ved først å jobbe for så å reise hjem og rydde. Men jeg trøster meg med at det blir skikkelig fint når jeg er ferdig rund baut. Finalen er å vaske kjøkkenet for det skal jeg nemlig male. Målet er å bli ferdig malt før jul. Det er jo ikke for ambisiøst mener jeg. Det er tross alt lenge til sjølve jula setter inn.


Ulempen med så mye vasking så blir det mye klesvask også. Når en skifter på tre senger med dobbeltdyne og et noe iovertall mer enn nok puter bortsett fra i min seng, så blir det noen maskiner med sengetøy. Og sengetøy tar like mye plass når det skal henges til tørk. Det er jo ikke det helt store tørkeværet ute over natta. Ikke når en fyrer i ovnen i alle fall, for da lukter det røyk av de nyvaskede sengeklærne. Og de må vaskes igjen.


Egentlig burde man vel vaske litt grundigere litt oftere og rydde skikkelig litt oftere, men da hadde en ikke sett så stor forskjell når man var ferdig. Håper på litt fint vær på lørdag så jeg kan få noen fine bilder av Marius i aksjon på sykkelen.


På søndag er det ingen planer, så da blir det kanskje litt ferdigrydding i kjelleren. Men det er bare viss løsta er der der. Man må ingenting når det er helg. For på mandag er det ny uke på jobb. MEN nå skal jeg virkelig kose meg i helga og ikke tenke på ny jobb uke.


Ha en flott høst videre og kos dere !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...