onsdag 12. desember 2018

12 dager igjen til jul


Inn kom en felespiller med et notehefte. Inn kom fru Fezziwig og alle de menneskene som arbeidet på pakkhuset. Og så ble det kake og deilig kald stek. Det ble dans og selskapsleker også. Scrooge husket festlilghetene med glede. "Det skal lite til" sa gjenferdet, "for å gjøre enkle mennesker glade" Scrooge ønsket at han kunne si et vennlig ord til sin egen assistent Bob Cratchit.



Rimelig aktiv dag på jobben i dag, greit å få unna mest mulig før en tar juleferie.  Litt små oppgaver med julelunsjen neste uke, så da skal det bli litt kos med juleavslutning. Det er så mange som er borte på fredagen så vi måtte ta den på torsdag. Kan nok være noen som tar litt kortere dag på fredag. Jeg skal ha fri hele romjula, så da blir det bare kos.


Har gjort en liten opprensk i blogger jeg følger og "venner" på facebook. Jeg har fjernet alt som jeg blir lettere irritert av, eller som provoserer meg. Blogg.no plattformen har visstnok hatt omfattende endringer har jeg skjønt på flere som syter og jamrer i det vide og det breie. Så har du de som legger ut hvor lite de får gjort og hvor fryktelig slitne de er. Jeg har flere ganger hatt innlegg om hvor du har fokuset ditt bestemmer hvordan du opplever ting og er som person. Du velger selv fokuset ditt.


Om du er så sliten og motløs så fortell heller om hva du har fått til, hva du har tenkt, hva du håper å få til i morgen eller neste måned. Jo mer fokus på det negative, jo mer negativt blir livet ditt. Ta grep på det som gir deg glede, det som gir deg energi, Så kutter du ut det som drar deg ned i sluket, kutt alt som oppleves som energisluk. Det er ikke tiden for å tenke på hva andre synes og mener og tror om det du gjør. Du tenker på deg selv og det du har behov for.


Men om de andre er noe å samle på, så er de der for deg etterpå. Er de ikke der så er det ikke noe vits i å yte noe energitappende for dem.


Jeg har tatt endel grep det siste året, så nå er det bare fryd og gammen for 2019! Kanskje jeg skal lage en liste over alt jeg har planer om i 2019, men det får komme i januar. Noen løse tråder ennå, før alt er bankers. Men jeg har en god følelse og jeg har trua. Da blir det bra.


I morgen er det Oslotur med jobben, julebord med show på Latter etter et bedre måltid med mat. Så får vi se om det blir noe mer enn Scrooge og co her i morgen. Kan nok bli litt seint før jeg er hjemme igjen, men i og med at det er jobb igjen på fredag så er det noen begrensninger på hvor seint det kan bli.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...