onsdag 6. juli 2022

Gammalt och förlegat

 Gammalt och förlegat

Gammalt och förlegat sier Sara Madeleine på dagens tema i Bloggutfordringen. Det betyr gammelt og utdatert, og her er bildet av et gammelt og utdatert hus. Et fraflyttet småbruk som det må brukes mengder med tid og kjærlighet for å få det til å bli beboelig igjen. For å være helt ærlig så er jeg sikker på at det kommer til å koste en god slump med penger også. Jeg kan knapt huske at det bodde noen der. 

lupiner

Jeg gikk forbi dette huset når jeg gikk på barneskolen. Det ligger et par kilometer fra meg. Jeg kan ikke huske at de hadde dyr på gården, men jeg husker det luktet fjøs av de som bodde der. Jeg husker kjempestore gulrøtter som ble dyrket og det hendte jeg fikk en når jeg syklet forbi. 

lupiner golden retreiver leonberger

Men slike plasser er ypperlige å ta bilder ved. Lupinene er litt på hell, så det er ikke lenge til det blir pent og sommerlig der. Men man kan jo titte innom til tider å se på forandringene årstidene gir.

lupiner

Jeg hadde tenkt å ta mange bilder av meg og hundene, men lupinene var kjempehøye, fjernutløseren til kamera var tom for batteri og det hadde regnet litt i forkant. Så bildene fikk bli som de ble med slett ikke optimale forhold. 

lupin

Jeg vet om flere forlatte plasser og jeg har kjøpt nytt batteri til fjernutløseren, så kanskje jeg skal få rotet meg med på flere bilder utover sommeren. Ja for sommeren har bare brukt den første måneden sin, og det er en måned til jeg har ferie. God tid til å nyte med andre ord.

lupin

Selv om det har vært både skyer og byger de siste dagene, så er ikke solnedganger de enkleste å få til. Men lange lyse kvelder er det uansett og nå som det har blitt litt mer levelig temperatur, da kan en snart ut på noen langturer igjen. Men jeg er litt sær på turværet, utrykt for regn og 25+... nei da blir jeg heller hjemme og koser meg der. 

lupin


7 kommentarer:

  1. That farm house was probably a very happy home at one point. It is sad to see it so run down. Your dogs look like they are having a good time.

    SvarSlett
  2. Jättefina bilder på dig och hundarna i havet av lupiner. Vilket härligt ljus. Det är synd att så fina stugor får förfalla men nu är det nog inte lönt att försöka renovera.

    SvarSlett
  3. Great pictures...it is sad to see abandoned places sometimes, but itis also sad to see them torn down ans made as if they had never been. Glad you and your beautiful dogs havve some memories.

    SvarSlett
  4. I think you did very well with the pictures under the circumstances, and the lupins are absolutely lovely. It must feel good to come back with your dogs and have all these memories from your childhood flood back. You have really created a nostalgic mood.

    SvarSlett
  5. Looks like a wonderful time spent with your beautiful dogs. The abandoned house looks sad, missing humans and voices that once stayed in the house. The lupin flowers are beautiful.

    SvarSlett
  6. Those lupines are amazing. What a lovely backdrop for your photos.

    SvarSlett
  7. Thanks for joining our Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...