torsdag 7. juli 2022

Ett foto i timen eller så

 

Jeg husket ikke at det var EFIT ør jeg kom på jobb i dag, men bedre seint enn aldri. Så brått var jeg igang med fotograferingen.


PC'n igang og arbeidsoppgavene står i kø, det er ny måned og ny måned betyr månedsavslutning på regnskapet.


En tur ut for å hente faktureringsgrunnlaget for vareutleveringer.


Magen knurrer etter lunsj, men det er ennå en time til.


Noen har tatt fram grillen til lunsj i dag. "It is all in the rist" sier pokerspillerene.


Jeg holder meg til knekkebrødene mine. Fra neste uke skal jeg droppe teen. Nå har jeg seriøst koset meg alt for mye i sommer. Nå må jeg komme i siget igjen, ellers må jeg handle mange nye klær.


Sjekke kjøleskapet for å skrive handleliste for neste uke. Varmmat en gang i uka, så det blir vel grillmat igjen.


Blar gjennom dagens post, ingen fakturaer, men noen landbruksblader.


Sommertid på jobben så jeg kan dra hjem 1430. Hailey avkjøler seg i vannet jeg bruker til å vanne i drivhuset. Etterpå ble det en rask runde oppe i havna.


Rask dusj og rester fra middagen i går.


Møtte Helle i Hønefoss for å dra på den nye Elvisfilmen. Knallbra dokumentar som hadde endel klipp fra originaler. Avslutningen var litt tåredryppende med den siste opptreden hans. Ingen skal si at han ikke ga alt på scenen.


 Austin Butler og Tom Hanks gjorde utrolig flotte karaktertolkninger, så det var bare å nyte. Den karrieren Elvis fikk iløpet av få år er vel bare å bøye seg i støvet av. Forlot aldri USA utenom militærtjenesten, og ingen har noensinne solgt flere soloalbum enn han.


Resten av kvelden blir tilbragt på verandaen.

"Sidan som alltså går ut på att man dokumenterar sin dag med ett foto i timmen. Den har funnits på nätet sedan mars 2004 och du kan läsa mera om det hela på sidan Info du hittar i menyn här intill. Här hittar du kommande dagar också".

9 kommentarer:

  1. Ja, det er så lett å kose seg litt for mye, og det merkes plutselig på klær og ikke minst på vekta.

    SvarSlett
  2. Härligt att kunna grilla till lunch på jobbet.
    Jag har blivit så fullkomligt bombarderad av trailers till filmen om Elvis att jag helt tappat sugen att se den.

    SvarSlett
  3. Förstod jag rätt att du ska sluta dricka te för att du vill gå ner i vikt? Vad är det för te du dricker?! Och varm mat bara en gång i veckan? Eller är det min norska som är dålig?
    Sista bilden såg verkligt skön ut!

    SvarSlett
  4. I think a cookout at work is a good idea. Hailey sure looks like she is enjoying the water. We haven't seen the new Elvis movie yet but we're looking forward to seeing it.

    SvarSlett
  5. Har inte hört nånting att det ska vara nån ny Elvis-film.. Här i Sverige äter vi ju varm mat till lunch typ klockan 11-13. Sen blir det ju oftast på kvällen också men kan äta lite enklare då. Socker i te eller kaffe har jag nog inte haft i 15år eller längre.

    Det du kallade hus på min sida är mammas hytte, sommarhytte eller på svenska sommarstuga. Hon bor där bara 2-3 månader på sommaren.

    SvarSlett
  6. Tack för titten hos mig. Vad fint att se vovven bad i ditt vatten för drivhuset

    SvarSlett
  7. Kikar in på din dag! Undrade som Anni varför att sluta med te skulle hjälpa dig att gå ner i vikt. Bättre att minska på sockret =D

    SvarSlett
  8. Lite sent som jag har tid att kika runt hos er andra. Så det blev även en titt hos dig.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...