onsdag 17. september 2014

Norefjell


I dag ble det langtur på Norefjell.
* *


I dag ble det bare Ronja og Mounty på tur. Lady og Tessy med løpetid og Malin ble rimelig stiv etter sist langtur. Så da ble det ungdommen på tur i dag.


Med utgangspunkt på Bøseter så håpet jeg det ble en forholdsvis stille dag, men nei da. Tror ikke jeg har vært en gang på Norefjell jeg som det ikke har blåst.


Det krydde av lemmen på fjellet og hundene jaktet ivrig på hvert enkelt individ. Ronja fantes ikke redd i det heletatt, så hun fikk en som satt fast i snuta. Skal si deg det var ei som ble rimelig paff da.


Mounty holdt godt sig innover fjellet hele dagen. Litt vanskelig å beregne tiden, da vi skulle gå en runde og ikke fram og tilbake.


Første drikkestopp på dagens tur.


Vi jaktet stadig på sola iløpet av dagen, men den stakk innom bare i bitte små doser om gangen.


Belønningen når vi kom opp var litt utsikt og mer vind.


Hundene jaktet på lemmen hele tiden, så jeg mistet raskt tellinga på hvor mange som måtte bøte med livet i løpet av dagen. Hjalp ikke mye å ha dem i bånd, for disse dumme smådyrene klarte jo ikke å holde fred. Når vi nærmet oss så hylte de av sine små lungers kraft. Ikke løp dem inn i hullet sitt i bakken eller under en stein for å gjemme seg heller.


Mounty ville ikke spise lemmen, han prøvde heller å skvise dem utover bakken.


Nå er det din tur!


Hadde jeg hatt litt bedre tid i dag, så hadde jeg gått innover her, men det får heller bli i høstferien.


Litt høstfarger hadde også kommet.


Med all nedbøren i det siste så har bekken blitt en liten elv, Den kulpen der så fristende ut til bading en varm sommertur.


Leppejuvet


Dagens andre stopp


Mounty nyter utsikten


Det var godt på fjellet, selv om det blås bitte litt i dag.


Langt der i det fjerne er bilen parkert


Men det er mye å forsere før vi er tilbake på stien som fører oss til bilen.


Siste stopp før bilen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...