søndag 1. juli 2018

En av alla dessa dagar


Sakte, men sikkert så vokser karten på tomatplantene seg større og større. Det ser ikke ut til at det blir fryktelig mange tomater, men de som blir blir nok knallgode tenker jeg. Det er bare å smøre seg med tålmodighet. 


Med sju planter så burde det bli noen tomater i det minste. Det er ennå noen som bare er blomster.


Jeg prøver meg på ei bok igjen, så får vi se om den holder mål så jeg kommer meg til siste permen. Det er ikke ofte jeg leser om kjærlighetens affærer, så vi får se hvor lenge det varer. Det kan jo hende den overrasker. 


Litt tørr humor må man ha når man har slike varmegrader på gradestokken og ikke en regnskur i sikte. Når det er spådd tredve grader hele neste uke omtrent så vet jeg at jeg ikke kommer til å fungere noe særlig når en er ferdig på jobb. Det er jo helt uholdbart med så varmt. Nå har jeg tatt med meg ei vifte som jeg har på kontoret for å få en liten gjennomstrømning av luft der. Det hjelper noe. Vi hadde et par vifter der, men de tok kvelden en etter en, så da tok jeg med en som sto her. Her er det ikke så tett at en trenger mer enn den vifta jeg har i taket som brukes på vinteren når vi fyrer i ovnen nede. 


Når en får slike bilder så skjønner man at Patran koser seg på hyttetur og ikke har noen hjemlengsel i det hele tatt. Jeg veit nå ikke om jeg hadde trivdes borte i to uker, har vel mer enn nok med tre netter egentlig. Men det blir vel lett sånn når en har dyr og de ikke er med. Da blir jeg litt rastløs i alle fall. 


Om du vil følge med på snapchat så er det SOGNAFARET, eller du kan scanne bildet over.

* *

Men det er da ingen som ikke har tenkt på sånt før de anskaffer seg dyr... dessverre er det mengder av folk som ikke tenker på sånt når de har dem engang. Tragisk mange som ikke skulle hatt dyr engang, eller tenkt tanken på å skaffe seg ett.


En morgen som jeg skulle slippe ut hundene så var det en hjulspinner som virkelig hadde stått på i løpet av natta.


Jeg har en sterk følelse av å måtte mose slike krek når jeg ser dem, men denne fikk leve i påvente av at den kanskje skulle få seg en middag som jeg kunne ta bilde av seinere på dagen.


Var nok flere som var på jakt etter middagsmat, for denne hadde forholdsvis stor fart ved søppeldunkene.


Hva den leita etter veit jeg ikke og ikke så jeg noe mer til den seinere på kvelden heller. Så da fant den vel kanskje det den skulle da.


Sniler er visst en delikatesse, men akkurat det frister det ikke meg å smake på.


I går var det veldig tynt i kjøleskapet mitt, så jeg fant ut at om jeg ikke dro for å fylle det opp så var det veldig dårlig til frokosten og niste på mandag morgen. Det er ikke ofte jeg handler på lørdager, men på kvelden går det ann. Da er det ikke så mye folk som regel. Så når jeg ryddet inn varene i skap og fryser kom jeg til å tenke på et TVprogram som gikk for noen år siden.  "Vis meg ditt kjøleskap, så skal jeg si deg hvem du er. " TV3 børstet støv av den tidligere NRK-suksessen fra slutten av 90-tallet, Vis meg ditt kjøleskap. I dette matpratprogrammet dro programleder Mia Gundersen og kokken Øyvind Hjelle hjem til kjente personer og lager en lekker middag basert på hva som finnes i kjendisens kjøleskap. Klarer kokken å gjette hvem sitt kjøkken han romsterer rundt på, kun ved å vurdere kjøleskapets innhold?


I mangel på tannpirker...


Så litt søndagsfyll... ja noe til å fylle søndagen med, eller for resten av sommeren til og med. Det finnes ganske mange web kameraer rundt om i naturen som det er trivelig å følge med på. 

* *

Havørnrede med live streaming kom jeg over, så da kan jo du følge med litt på dagliglivet i toppen av en fjellhylle. Og fra en litt annen vinkel...

* *

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att dina tomatplantor sätter fart och ger fler blommor som blir till goda tomater :)
    Härlig bild från stugan du fick skickad till dig. Jag vet inte hur många djur du har men om du vill åka på längre semesterresor än tre dagar så är det inte svårt att ta med sig sina hundar. Jag och min man planerade de flesta semestrar så att våra hundar kunde följa med, ofta blev det husvagnssemester och hundarna älskade att vi var så nära varandra hela tiden. De gånger vi åkte utomlands såg vi till att ha bra hundvakter som bodde tillsammans med hundarna. Det finns massor med skräckexempel om djur som lider för att folk är idioter. Jag har inget överseende med sådant. Nu, när Kasper inte finns längre, ska jag inte ha några fler hundar. Jag orkar inte aktivera en valp eller unghund och då ska man inte ha någon. Dessutom vill jag inte känna mig låst för nu vill jag kunna åka iväg spontant utan att vara låst. Men än så länge har jag tillgång till min systers hund och kan mysa med honom så mycket jag vill :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...