mandag 16. juli 2018

Svanepar


Jeg trodde det var litt i seineste laget å bygge rede og stifte bo nå, men disse to er fast bestemt på å holde boligen operativ for potensielle muligheter ser det ut til.


Det ble en effektiv dag på jobb i dag. Etter at jeg hadde gjort det jeg skulle på formiddagen endte det med at jeg var ute i produksjonen etter lunsj. Etikettmaskinen hadde en liten lekkasje i luftslangen, så den ville ikke sette på etiketter. Jeg sa at jeg godt kunne hjelpe til da det er ferietid der ute også.


Man må jo ha ting til å gå rundt på en grei måte og jeg er ikke akkurat overarbeidet, bare jeg er ajour om tre uker til neste månedsavslutning. Jeg ble likegodt stående der ut dagen, for er en første i siget så er det jo bare å gjøre seg ferdig.


Det går en alarm for hvert tonn som bli laget, så det tas automatisk vareprøve som skal sendes inn til analyse, eller lagres for sporbarheten. Så det endte med at jeg tok dem og satte i ny pose, for om den ikke ble byttet på så fikk vi ikke mer vare i sekkene før den var nullstilt.


Det ble kjørt melkeerstatning til kalver, og det støver litt. Så jeg var litt småseig av støv og svette innen jeg kunne dra hjem i dag. Det ble litt bordlemping også, for gulvet i kantina skal skures ned og bones opp når vi ikke er så mange på jobb. Gjett hvem som måtte lempe bord og stoler?


Jeg koser meg jeg når jeg får gjort noe annet enn regnskap, så jeg skal hjelpe til i produksjonen i morgen også fram til mat, så får jeg gjøre noe av min egen jobb etter mat. Siden jeg har fri på onsdag så bør jeg være sånn nogenlunde klar med min jobb, ellers får jeg veldig mye å ta igjen på fredag. For det kommer visst reparatør på torsdag. Og forhåpentligvis så blir den fikset da.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...