mandag 2. juli 2018

Solnedgang


Etter nok en varm sommerdag på jobben fristet det med litt luft under vingene i kveldinga. 


Det er godt med et kveldsbad for de firbeinte. 


I går kveld tappet jeg ut av bassenget når hundene hadde fått kveldsbadet sitt. Vasket det sånn grovt med kost og slange, før jeg satte på vannet så det kunne fylle seg i løpet av natta. Men i dag tidlig så hadde pumpa fra elva tatt kvelden gitt og bassenget var langt fra halvt engang.


Siden den pumpa er koblet til i pumpehuset som vi har brønn så hadde motorværnet slått inn på den, så når jeg hadde brukt opp vannet på tanken så hadde vi ikke mer vann i dag tidlig. 


Det holdt for meg, så jeg rygget bort til soveromsvinduet til mamma og pappa for å si i fra at det ikke var vann når de sto opp. Kjekt å få dem opp halv sju på morgenen, så de får igang dagen sin.


Nok å gjøre på jobben i dag da det er ny måned så er det jammen meg ny månedsavslutning også. Varmegradene holder seg og jeg var veldig glad for at jeg hadde tatt med meg vifta hjemmefra forrige uke. Gjør seg med litt sirkulasjon i lufta.


Siden pumpa fra elva hadde kveldet og deler eller ny ikke var å oppdrive før i morgen, så måtte hundene løftes ned i bassenget for å få avkjølt seg litt på ettermiddagen. 


De var ikke like enkle å få ned stigen, så mamma måtte holde dem i bånd mens jeg gikk ned i bassenget og løftet dem ned. Tessy trodde ikke at hun nådde bunnen så hun svømte rundt. De andre gikk på bunnen og løp etter noen baller så de skulle få beveget seg litt.


Så om ikke det er i orden til jeg kommer hjem fra jobb i morgen, så må jeg løfte dem ned da også. Om vi går ned i elva så blir vi jo like varme når vi er tilbake på verandaen igjen. Oppoverbakker og tredve varmegrader er ingen god kombinasjon.


Det ble restemiddag fra i går på meg og etterpå hadde jeg så lyst på softice. Da ble det tur til Garntangen for å nyte en softice.


Jeg hadde hørt rykter om at det var veldig tamme andunger på Vik, så jeg tenkte at jeg kunne slå to fluer i en smekk og ta noen bilder av dem samtidig.


Jeg lot hundene være i bilen i noen minutter da jeg fikk parkert i skyggen. Tok bilder av endene både voksne og små, før jeg tok ut hundene og ruslet langs Steinsfjorden bort til Garntangen for å kjøpe is.


Siden det var så varmt i dag så var det flere som hadde hunder med seg i køen for å handle. Hailey og Ronja oppførte seg eksemplariske og fikk jammen klapp og kos av både den ene og den andre.


Ikke alle hundene som forholdt seg like rolige i køen og holdt plassen sin.


Vi satte oss nede ved vannkanten og spiste isen før vi gikk tilbake til Vik der bilen var parkert. Vel hjemme endte vi opp på verandaen i solnedgangen. 


Disse solnedgangsbildene er fra en tur jeg og hundene hadde forrige uke på Røyse for å ta solnedgangsbilder. Det er litt stemningsfult med slike bilder, så kanskje jeg skal ta meg en runde eller to for å ta noen flere i sommer. Problemet er bare at mygg og knott formleig står i kø når sola sier takk for seg. Men når sola er oppe er det så varmt at det er ikke så behagelig med langbukser og genser. Spørs om jeg må ha med bag med klær for å være på den sikre siden.


Nyt sommernatta så får dagens bilder komme når det er deres tur i køen. Noe å glede seg til er alltids kjekt.

3 kommentarer:

  1. Otroligt tjusiga bilder. Sådana tröttnar man aldrig på. Hundar och solnedgångar tillsammans, det kan inte bli annat än bra :D
    Otur med vattnet. Det är då tålamod och muskler får prövas ;) Hundarna fick i alla fall svalka av sig även om du fick jobba ordentligt för att det skulle bli så. Tur att du är stark :D
    Kram

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...