tirsdag 28. mai 2019

Oppdretterperioden over


På søndag gjorde vi et forsøk på å ta ståbilder av valpene til Kjersti. Ikke like enkelt når noen er halvtrøtte, mens andre er lettere aktive. Iløpet av uka drar de en etter en til sine nye hjem, så det var liksom ikke så mange sjansene vi hadde for å få det til med hele gjengen. 


Lettere matvrak så er det ikke enkelt å få til noen bilder uten fingre eller annet som er litt i veien. For å skille dem så er halsbåndet med på bildet. 


I løpet av uka kommer flere bilder av valpene. Bilder som viser hvordan valper er når de ikke må vise seg fram.


Nok en hanne som prøver seg som modell.


Denne var så trøtt at det var ikke mulig å få til noe hodebilde hvor han så litt våken ut. Han hadde mest lyst til å sove.


Maten var litt mer interessant, men ikke mye.


Gleder meg til å følge den valpen som Kjersti skal beholde selv. Det er ikke mange ukene det skiller på den som jeg skal ha, så de kommer til å få mye glede av hverandre i sommer.


Ikke enkelt å passe på at alle fire beina står riktig og at halen synes, men bildene ble ikke så aller verst synes jeg.


Ååååå la meg få slippe dette her da...


Men med litt mat så er det straks litt mer interessant å stå bitte litt rolig og ikke bare skulle legge seg.


En av de få med et våkent blikk uten at vi behøvde å jobbe for å få det til.


Mat var veldig interessant. Kunne slukt hele hånda.


Denne hadde blått halsbånd, men det hadde falt ned på det bilde som ble best av de vi tok.


Nå i ettertid så ser jeg at vi burde tatt nytt bilde av denne her.


Valpeukene hos oppdretter går så utrolig raskt, synes ikke det er lenge siden de ble født jeg.


Og nå er de stramsine valper på nærmere 8 uker som skal starte livet på egenhånd.


Så var det den niende og siste valpen i klanen.


Men logre ville den ikke, om den hadde halen ut så var det mye annet som ikke så bra ut.


Og for å illustrere at det ikke er veldig enkelt å få til bilder av valper så legger jeg ved et par eksempler...


Takk for at jeg fikk hilse på innimellom, og lykke til i deres nye hjem alle sammen!













1 kommentar:

  1. Vilka sötnosar allihop :D Jag skrattade högt åt den sista bilden med den blinkande, eller kanske flörtande valpen. Det finns inte mycket som är mysigare än valpar och jag instämmer i din önskan om att de ska få det bra.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...