lørdag 5. februar 2022

Endelig snø igjen

 leonberger golden retriever

Tror det var flere enn meg som satte pris på mer snø. ser på Hr Yr at det skal komme mildvær i uka som kommer, men kalde netter. Da er det vel håp om å unngå holke i det minste. Jeg får si som ei venninne, jeg gleder meg til folk begynner å snakke om været igjen...

leonberger golden retriever

Helgas planer var mange, men det ble litt omstokking da noe fristet er enn annet. Og det kommer bilder regner jeg med. Først var det frokost og se på mesternes mester reprisen fra i går kveld. For i går kveld var jeg på pepperbiff med bakt potet på Pampas. Og vet du hva? Nå er kokken tilbakeog de hjemmelagde dressingen til den baktepoteten saker som den har smakt før, ikke som siste halvåret.

leonberger golden retriever

Det popper opp med den ene restauranten etter den andre i Hønefoss, men ingen slår Pampas på mat. Jeg kan ikke skjønne at alle er så begeistret for Salt&Pepper. Der er det helt grei mat, men ikke god mat. Jeg har prøvd en del retter der og aldri blitt imponert. Så om jeg får bestemme når jeg er ute å spiser med noen så er det Pampas som gjelder.

leonberger

Når det er sol på andre siden av dalen, så går dagens tur dit. Man må passe på å få litt påfyll av D-vitaminer når man kan. Kanskje det er sol her noen minutter neste helg? Etter datoen skal det være det.

leonberger golden retriever

I dag ble det kloklipping, så får jeg se om det blir bading av dem i kveld. Nå er løpetiden over på Hailey også, så da er det greit med en vask. Greit å vaske en dag de ikke skal ut i hundegården tidlig dagen etter.

leonberger golden retriever

Om Bella skal ha valper er uvisst ennå, det er to uker på mandag. Så jeg er halvveis  i ventetiden. Magefølelsen er tom på en måte, det er ikke så ofte, men jeg ser positivt på det. For om jeg har dårlig magefølelse, så slår den til 99% av gangene.

leonberger golden retriever

Ronja fikk en runde i solskinnet nederst på jordet. Før det ble en skikkelig tur på de to andre. Da ble jeg riktig så svett, så det var bare å hoppe i dusjen før en skulle ut på neste oppdrag. Det er ikke alle som dusjer før de skal i fjøset, men jeg mener å huske at det ikke er første gangen heller. 

leonberger golden retriever

Når bonden skulle på hyttetur med unga og bondekona har nattevakter, da er det greit å titte inn en gang eller to til de vordne mødrene i fjøset. Du ser ganske enkelt om det er kalving på gang den nærmeste timen eller om noe ikke ser helt ut som det skal.

leonberger golden retriever

Etterpå så er planen en tur i butikken, jeg har lyst på både smågodt og potetgull, kanskje en sjokolade eller to også... Lenge siden jeg har hatt store utskeielser nå, så da fortjener jeg det. 

leonberger golden retriever

Ellers så er morgendagen litt fylt opp også. En tur innom fjøset før jeg skal titte på modelljernbane og gå en tur med hundene, før kursen settes hjemover.

leonberger golden retriever

Nyt helga og ha en flott lørdagskveld!

leonberger golden retriever


4 kommentarer:

  1. Hundarna ser ut att ha fantastiskt kul i snön :) Menar du att ni slutar prata om väder på vintern? Här tycker jag folk klagar och vill ha vår igår :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå snakker folk bare om Corona og strømpriser...

      Slett
  2. I love your images with your cute friends!
    There are full of energy!
    So much that I fill they share it with us!
    All the best to you!

    SvarSlett
  3. Härligt med all snö och låt oss hoppas att vi får ha kvar den ett tag till både här och hos dig. Har man hundar är det alltid skönt att den rena snön är det som de rullar sig i. Leran, som kanske blir när snön smälter, är inte kul när den fastnar på hundmagar och tassar. Jag hoppas att du snart kan få svar på om det väntas småttingar. Jag vill se många fina bilder på små Bellor :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...