tirsdag 8. februar 2022

Noen flørter med meg

søye sau

Når noen blunker med ett øye til deg, da har jeg lært at de flørter. Siden det ikke er overflod av de som flørter med meg, så setter jeg pris på all oppmerksomheten jeg får. Ved å flørte i fjøset så slipper man slitsomme beilere i hytt og pine. For disse her holder seg i fjøset i noen måneder til i det minste. 

vær sau

Gutta er i overkant selskapssyke, og når en først har gitt dem vanen at de skal få sin dose av kos de også før jeg går videre. Ja da tar det litt tid å komme seg bort til kuene. Om jeg skal ta en snartur for å hilse på så går det fort en halvtime, om ikke mer.

søye sau

Familiens sorte får, og får denne lammunger med den svarte væren, ja da skal du se det blir en hel bande med svarte får på Veme. 

søye sau

Det ser ut som sauene knapt nok har plass til å lee på seg her, men de har god pass. De har til og med mulighet til å gå ut for å kose seg i vårsola bak fjøset om de vil. Men når de får besøk som de veit vil kose litt med dem, så stiller de opp i kø. Ikke alle er like begeistret for kos, men de som vil kose de får aldri nok.

søye sau

Ingun nevnte i kveld da vi gikk tur, at jeg burde vært bonde og hatt eget fjøs. Jo om det hadde vært for 10 år siden så kunne jeg startet opp. Men nå får jeg klare meg med bondeyrket når de trenger litt hjelp. Samt å dukke opp en gang eller to på eget initiativ. 

søye sau

Bli klødd på neseryggen liker de godt. Hadde de vært katter så hadde det duret langt ned i magen på dem.

søye sau

Mellom ørene er heller ikke å forakte. Denne svarte her får ikke nok kos, når hu ser meg kommer hun stormende og brøyter seg vei bort til gjerdet.

søye sau familiens sorte får

Så er det bare å si takk for seg, eller på gjensyn.

søye sau

9 kommentarer:

  1. Little cutie pies they are. I love farm animals. So cute.

    Have a fabulous day, Lillian. Scritches to all your furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. Lovesick black sheep. Cute lil creature.

    SvarSlett
  3. They look cute. Beautiful captures...

    SvarSlett
  4. I don't know much about sheep but I love how they look in wooly coats

    SvarSlett
  5. Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday. ♥

    SvarSlett
  6. Very wonderful photos! Animals appreciate attention and kindness as much as humans do. The sheep obviously love you!

    SvarSlett
  7. Vad kul att komma dit och bli igenkänd som den de vet kommer och kelar med dem. Klart de vill passa på att få lite gos då :D Undrar vem/vilka som njuter mest av de stunderna :D

    SvarSlett
  8. The sheep are very happy to see you and get lots of attention.

    SvarSlett
  9. I didn't know sheep were so flirty!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...