tirsdag 15. februar 2022

Bårnåsåsen 241moh

skautur

Når jeg får med meg at lastebæreren og kvisteren er ferdig hogget, så må man vel ta seg en tur da for å se hvordan utsikten har blitt. Været var aldeles nydelig, så det var bare å nyte.

skautur

Helt grei vei innover i skauen, ikke var det vesentlig bløtt heller, bare et par søledammer på hele turen.

skautur

Det er ikke veldig pent når det ikke blir en eneste buske igjen der de rensker med seg. Men en får god oversikt, så hundene kan løpe løse. Ennå over en måned til båndtvangen starter opp.

skautur

Jeg hadde ikke tatt med meg fotoapparatet på tur, så bildene fikk bli som de ble.

skautur

Jeg forventet ikke de helt store motivene å ta bilder av egentlig. Nærmer oss toppen så vi snart kan se helt til Sokna.

skautur

Sola steika godt på toppen, så der var det nesten ikke ett eneste snøfnugg igjen.

soknedalen

Når vi snudde oss for å se tilbake der vi kom fra, kunne vi se helt hjem igjen. Jeg bor midt i bildet, i enden av den hvite stripa. Så det er noen kilometer å gå. Tur retur ble det nok 8-9 kilometer tror jeg. Jeg hadde ikke med meg noen klokke på turen, for dette var bare en sånn kose tusle tur.

soknedalen

Andre veien så vi hele Evjuasletta oppover og videre til Sokna.

soknedalen

Hadde jeg vært aleine på tur så hadde jeg gått lenger, men turfølget er ikke så begeistret for turer utenfor stier, så da ble det til at vi snudde for å gå tilbake samme veien som vi kom. Med snøen som kom i natt, så tar det nok en god stund før jeg kan ta denne turen igjen, for å gå litt lenger innover.

skautur

Nå er det lyst til over halv seks om kvelden, så det kan bli en fin tur etter jobben en ettermiddag når snøen har pakket seg sammen.

soknedalen

I slikt terreng kan det være både elg og rådyr, så vi ble ikke stående så lenge å nyte utsikten. 

skautur

Store muligheter for SPA-behandling på veien til bake, men de benyttet seg ikke av den muligheten. Merkelig nok.





7 kommentarer:

  1. Det er flott turterreng rundt der du bor. Det ser ut som hundene stortrives på tur.

    SvarSlett
  2. What beautiful views. Your pups are so precious.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  3. Kalhyggen blir ofta väldigt fula innan det växer upp nya plantor men här blev utsikten verkligen en positiv effekt. Det ser riktigt härligt ut men jag tror att du ska vara glad för att ingen nyttjade spamöjligheterna på hemvägen :D

    SvarSlett
  4. Gorgeous day and gorgeous views! You also have very lovely dogs!

    SvarSlett
  5. It is always great to get out in nature. Lovely views on your hike.

    SvarSlett
  6. You walk for many miles which rewards you with lovely views.

    SvarSlett
  7. Such a great day for a walk with blue skies and good friends :)

    Thanks for sharing your link at My Corner of the World this week!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...