mandag 28. februar 2022

Uskyldig blikk

leonberger

Vil du være med meg på tur? Jeg må nemlig holde meg i form påstår dem, ja dersom det har seg sånn at jeg kommer til å legge på meg så må jeg ha muskler. På onsdag er det måling igjen for å se om det er flere centimeter på målbåndet 

ut på tur

I dag ble det tur med Ingun og Sverre før de skulle dra på vinterferie. vi gikk rett etter jobb, så det ble tur i dagslys. Det er bare bedre og bedre framover nå, snart er det på tide å ta fram hagemøblene på verandaen, så en kan sitte i solveggen for å spise middag etter jobb. 

pusekatt kattepus katt pus

Oliver er også ute på vift i vårsola. Når han begynner å turnere i buskene dag er det bare å passe seg for både mus og småfugler.

pusekatt kattepus katt pus

I dag er det siste dage av vinteren, vinteren kommer tilbake første desember. Så nå er det bare å nyte våren som kommer. Overskuddet kommer tilbake og dagene blir lengre og lengre utover. Sola går ikke ned før nærmere halv seks, så det er ikke lenge før en kan gå tur etter middag og ennå ha dagslys.

pusekatt kattepus katt pus

Jeg kjenner jeg nekter litt for å forholde meg til nyheter og nettaviser, det er ikke de jeg kaster meg over når jeg står opp eller det siste før jeg legger meg. Jeg er innom og sjekker en gang i døgnet, men ellers får en nok input om man har en samtale iløpet av dagen. For å komme med en konklusjon på denne krisen, så veit vi mye mer iløpet av de kommende to ukene. Ikke sikkert det blir så kult med utenlandsreiser heller om det virkelig braker løs ... der litt til høyre på kartet.

pusekatt kattepus katt pus

Oliver tror at ingen ser han om han står helt rolig, men det er en viktig ting han glemmer. Det er ikke et blad på denne buska ennå. Det vil det heller ikke bli før et par måneder.

pusekatt kattepus katt pus

I morgen er det våren! Nyt våren!



3 kommentarer:

  1. Fine bilder av dyrene dine. Katter er ofte overdrevne optimister når det gjelder et bytte. Oliver tror nok at ingen ser han.

    SvarSlett
  2. Visst är det en blivande mors kloka ögon som ber dig om en promenad. Jag hoppas i alla fall att det är så för jag ser verkligen fram emot att få se små bellor snart :D
    Vår är det nog inte riktigt här men absolut vårvinter. Idag har det varit flera plusgrader och jag satt ute en stund på balkongen och lyssnade på takdropp. Härligt :D Det är en skön tid som väntar får oss alla. Människor, hundar och katter.

    SvarSlett
  3. They are always innocent. Even if they aren't. So precious all of them.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...