onsdag 12. juni 2024

Innimellom regnskurene

 Iris

Når det er spådd regnvær i dagesvis her, så sjekker en Hr Yr for å finne ut hva slags vær det er et sted man har tenkt å dra til iløpet av en av ferieukene mine. På mandag fant jeg og Patran sol på Hr Yr i Lærdal. 

iris

Brått var hotellet booket og jeg hadde planen klar. Patran hadde også fri, så det ble en miniferietur på oss. Nå er det et år siden vi var på Island ei snau uke. Trivelig å være på tur med henne. 

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Oliver og Varga tuslet etter meg og Sofie når jeg var barnepike i helga. Vi rakk å være ute en times tid etter frokosten og før det var på tide å sove litt. Hva vi holdt på med kunne du lese om i gårsdagens innlegg. Når jeg hadde levert henne hjemme så tok jeg med meg hundene på en runde om hengebrua.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Det småregnet litt når vi gikk hjemmefra, så jeg tok på meg regnjakke i tilfelle det skulle bøtte ned, Det kom noen skikkelige skurer tidligere på dagen. Jeg var derimot heldig og rakk hele runden uten at det kom noe regn. Men det var en klam runde,

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Varga er ganske iherdig når hun jakter pusekatter, men de bryr seg lite om henne. De blir mer lei enn de de er redde. Egentlig bryr de seg døyten om henne.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

I juni har jeg fyret i ovnen nesten hver kveld. Når kalenderen viste vår var det sommertemperaturer, nå når kalenderen viser sommer er det temperaturer ned mot +3 nattestid. Er det sånn det skal bli framover, En måneds sommer og resten av året er det enten regn eller iskaldt.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Da kan man jo legge seg til en vane å legge hele sommerferien til mai måned. Jeg hadde håpet på en grei sommer, jeg orker ikke to dårlige på rad.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Da gjør jeg som Oliver, men jeg hopper ikke i hekken. Jeg hopper på et fly til varmere strøk.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Eller kanskje jeg rett og slett skulle gjemme meg i hekken fram til vinteren?

hvit gjeterhund golden retriever



8 kommentarer:

  1. Flotte iris. De er så dekorative. Ja, vi har brukt varmepumpa litt hver kveld. Det er utrolig med sommer i mai og nesten frost i juni.

    SvarSlett
  2. Beautiful shots. Wow. Your camera loves you and you love your camera.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  3. What cute captures the flowers were nice too :-)

    Have a showertastic week 👍

    SvarSlett
  4. Oliver och Varga ser så gulliga ut och verkar gilla varandra men tydligen kan skenet bedra och Oliver vill bara komma bort från den där efterhängsna typen :D Det är mycket kvar av sommaren och förhoppningsvis blir det fler fina perioder.

    SvarSlett
  5. I'm glad you had a good time in Iceland. Oliver doesn't look to concerned with Varga getting close. Wonderful photos.

    SvarSlett
  6. It's all so beautiful. I do hope you have a wonderful summer, no matter the predictions.

    SvarSlett
  7. Gorgeous iris photos and love the doggie and kitty ones too ~ thanks,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  8. Thanks for joining Angel Brian's Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...