fredag 23. august 2024

Hils på Chilli

pus katt kattepus pusekatt

 Nei det er ikke jeg som har fått en kattunge. Tror ikke mine tre ville blitt overbegeistret om det dukket opp en kattunge her.

katt pus pusekatt kattepus

Sofie har fått sin egen pusekatt, Chilli. Så da må jeg jo ta meg en tur for å hilse på det vesle nurket.

katt pus pusekatt kattepus

Sofie er så stolt av pusekatten sin, og så snill med henne.

katt pus pusekatt kattepus

Fine Chilli

katt pus pusekatt kattepus

Et par dager etter skulle jeg være barnepike og når jeg skulle plukke opp Dua mi, så måtte jeg kose litt med Chilli igjen.

katt pus pusekatt kattepus

Jeg hadde med ei katteleike som mine likte veldig godt da de var kattunger. Den sluttet å være grom når de begynte å være ute og jakte på ordentlige mus.

katt pus pusekatt kattepus

Den viste seg å være kjempespennende, den luktet sikkert av mine katter for den har stått på katterommet hele tiden.

katt pus pusekatt kattepus

Leika falt i smak og snart var vi helt glemt.

katt pus pusekatt kattepus

Hjemme er det tydelig at høsten nærmer seg. Daisy er mer inne og det hender til og med at hun overnatter inne om nettene. Særlig om det regner. Hun er inne hele høsten og vinteren, døgnet rundt, men om våren og sommeren ser jeg nesten ikke snurten av henne. Da er hun bare inne når det er lite mus å få tak i ute.

katt pus pusekatt kattepus

Oliver er borte noen netter året rundt. Er ikke jeg tilgjengelig for å slippe han inn når han føler for det, så hopper han inn soveromsvinduet til mamma og pappa om natta. På katterommet har de eget hjørne som er hundesikkert. Det er greit at de får beholde maten sin og har litt privatliv til kassa si. Det hender de får noen poser med våtmat når de er inne alle sammen. Da er Varga litt lett i rumpa og hopper inn til dem. Så jeg må være der til de får spist opp den. 

katt pus pusekatt kattepus

Jeg satte skjenken som Sofie har leikene sine i på det rommet også, for snart er hun så stor at hun kan leike med alle de andre leikene som er der fra mine unger var små. Sofie vokser så raskt.

katt pus pusekatt kattepus

Når sola skinner så tilbringer Lurven mye tid på rekkverket i sola. Om han ikke sitter og småsover og titter på de andre, så vasker han seg.

katt pus pusekatt kattepus

Katter bruker mye tid på å vaske seg

katt pus pusekatt kattepus

Lurven vasker seg grundig, det er ikke gjort i en håndvending.

katt pus pusekatt kattepus

Katter er trivelige dyr, så Chilli og Sofie kommer til å bli gode venner. Jeg husker hvor mye glede jeg hadde av kattene som jeg hadde i oppveksten. 




5 kommentarer:

  1. Det finns nog ingen liten tjej i samma ålder som bättre kan ta hand om en katt. Sofie är van vid alla slags djur och vet att man måste vara respektfull och lite försiktig. Klart hon ska he en egen fin liten kompis :D Dina kissar är alla jättefina och det är så kul att de har olika personligheter.

    SvarSlett
  2. Så koselig da at hun har fått sin egen katt. Det kommer til å gå så fint! Ja, katter er veldig renslige og bruker mye tid på å vaske seg.

    SvarSlett
  3. All are such beautiful kitties but little Chili is so cute and I'm sure sweet Sofie is thrilled with the new one!

    SvarSlett
  4. Chilli sounds like such a sweet addition!
    It's heartwarming to see Sofie bonding with her new kitty.
    I’m sure they’ll be the best of friends.
    Cats bring so much joy, and it’s lovely to hear how your other cats have their own routines too.

    Happy Saturday, Lillian!

    SvarSlett
  5. What fun, a new cat in the family! Thank you for introducing him and joining Feline Friday.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...